سیاسی

انتقاد شدید عضو جبهه اصلاحات از عملکرد اصلاح‌طلبان: نسل اول این جناح دنبال استبداد رای و حامی‌پروری هستند

انتقاد شدید عضو جبهه اصلاحات از عملکرد اصلاح‌طلبان: نسل اول این جناح دنبال استبداد رای و حامی‌پروری هستند

– اخبار سیاسی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان و نماینده این حزب در جبهه اصلاحات ایران، در نطق اخیر خود لب به انتقاد گسترده از  وضعیت دیکتاتوری در این جبهه گشود.

وی در نطق خود در مجمع عمومی جبهه اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با وجود شعارهای آسمان خراش هیچ گاه خود را پاسخگو ندانسته و رفتارشان با منتقدین و جوانان پرسشگر، مصداق این جمله که “ما می‌دانیم و بقیه نمی دانند” بوده می‌گوید: هیچ گاه کسی پاسخ نداد که عملکرد مجلس ششم باعث تقویت مردمسالاری شد یا باعث شد نهادهای اقتدارگرا به بهانه عملکرد آن مجلس تقویت شوند. هیچ گاه اصلاح طلبان در برابر عملکرد شورای شهر اول تهران از مردم عذرخواهی نکردند؛ هیچ گاه کسی پاسخگوی بلای خانمانسوز سال ۸۴ بر این کشور و سوزاندن سرمایه های مادی و معنوی کشور در طول آن ۸ سال نشد. هیچ گاه به ما پاسخ داده نشد که سهم ما در روی کار آمدن محمود احمدی نژاد چقدر بود؟

نورمحمدی به تخریب آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم از سوی اصلاح‌طلبان اشاره و با این پرسش که این رفتارها برای مردم چه سودی داشت؟ ادامه داد: رقابت‌های سه فراکسیون داخلی شورای شهر گذشته و تلاش برای روی کار آوردن شهردار همسو، سودش برای مردم تهران چه بود؟

سخنگوی حزب ندا با بیان اینکه بسیاری از نقدهای امروز من، نقدهایی است که توسط جوانان اصلاح طلب و حتی جوانان عضو احزاب خود شما در جمع های خصوصی نسل دومی‌های اصلاح طلب مطرح می‌شود، اظهار داشت: استبداد رای بسیاری از اصلاح طلبان در این مجموعه و تکیه بر حامی پروری برای ارتقای افراد، در جمع‌های خصوصی جزو اصلی‌ترین انتقادات این نسل به نسل اول اصلاح طلبان است.

نورمحمدی جریان اصلاحات را به خالص سازی و حامی پروری محکوم می‌کند و با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته علیه محمدرضا عارف، دستاورد آن تخریب‌ها را ناامیدی بدنه اصلاحات از یکی از اصلی ترین نمادهای اصلاحات و به تبع آن کل جریان اصلاحات می‌داند.

بخش دیگری از سخنان نورمحمدی اشاره به اختلافات اخیر در جبهه اصلاحات داشت که منجر به کناره‌گیری چهره‌هایی همچون حسین مرعشی و عارف از جمع آنان شده و می‌گوید: خالص سازی پدیده ای است که روز به روز ریشه های اصلاحات را نابود می کند. در جمع خالص‌سازان حسین مرعشی و بهزاد نبوی هم غیر خودی تلقی می شوند که باید تضعیف می شدند.

وی با بیان اینکه ما برنامه نداریم، راهبرد نداریم و استراتژی نداریم، گفت: ناکارآمدی و ضعف‌مان را پشت کلماتی مثل کنار جامعه بودن و جامعه محور بودن پنهان می کنیم. جبهه اصلاح طلبان خلاصه شده است به همین جمع و ارتباطش حتی با حاملان گفتمان اصلاح طلبی که این روزها جوانان بی ادعایی هستند که بدون ارتباط ارگانیک با این جمع در فضای مجازی از منش اصلاح طلبی دفاع می‌کنند هم برقرار نیست.

نور محمدی جبهه اصلاحات را جمعی دانست که به اسم جامعه محوری خود را از جامعه جدا کرده و تنها منتظر این است که اگر فضا تغییر کند لیست انتخاباتی بدهد و اگر تغییر نکند در انتخابات شرکت نکند و با اشاره به سال ۹۲، گفت: همچون امسال و سال ۱۴۰۰ دوستان تئوریزه کننده انفعال بر طبل عدم شرکت می‌کوبیدند.

وی با بیان اینکه برخی از اعضای حاضر در این جمع فراموش نکردند که بعد از رد صلاحیت آقای هاشمی چه فشاری به آقای خاتمی وارد شد تا اعلام کنند ما کاندیدا نداریم، اظهار داشت:  حضور جوانان و مردم در استقبال از میتینگ های دکتر عارف و دکتر روحانی همه معادلات را به هم زد و شورای مشورتی آقای خاتمی مجبور به انجام نظرسنجی و حمایت از روحانی شد؛ موج حمایت از روحانی از آسمان نیامد. از یک سال قبل جلسات منظمی با حضور آقای خاتمی در دفتر ایشان برگزار می شد. اصلاح طلبان استانها، جوانان و دانشجویان و اقشار مختلف به بهانه گفتگو و دعوت از آقای خاتمی به دفتر می‌آمدند و پلاک ۴ خیابان یاسر آبستن ایجاد موجی شد که این موج در روز ثبت نام به اقای هاشمی منتقل شد و بعد از رد صلاحیت هاشمی به روحانی.

سخنگوی حزب ندا تصریح کرد: موج ایجاد کردن و تغییر در نگرش جامعه با شانس و اقبال و تاس انداختن به وجود نمی آید. با تلاش و گفتگو و کار تشکیلاتی است. با بازسازی گفتمانی  است؛ چیزی که متاسفانه در اراده جبهه اصلاح طلبان جدا شده از جامعه و منزوی وجود ندارد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا