چهارمحال و بختیاری

انتقاد مدیر جهاد کشاورزی اردل از استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، سعید خسروی ظهر امروز در حاشیه کلاس آموزشی تغذیه صحیح و کنترل آفات، گفت: یکی از مهمترین ابزارهایی که می‌تواند رشد گیاهی را بهبود بخشد و تولید را بالا ببرد تغذیه گیاه و حاصلخیزی خاک از طریق مصرف بهینه عناصر غذایی مورد نیاز گیاه است که در همین راستا دوره آموزشی تغذیه صحیح و کنترل آفات در میانکوه شهرستان اردل با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و باغداران برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل اظهار کرد: آفات گیاهی می‌توانند همراه با گیاه، اندام و محصول گیاهی زنده، بذور و اندام‌‌های گیاهی تکثیرشونده غیرجنسی مثل پیاز، غده، نهال، پیوندک، قلمه، ریزم و پاجوش، حشرات، حیوانات ناقل، انسان، باد و توفان و باران، آب و خاک، ماشین‌آلات و ابزارهای کشاورزی و باغبانی، وسایل حمل‌و‌نقل محصولات گیاهی، بسته‌بندی‌های چوبی از مناطق بومی‌ به مناطق غیربومی‌ و یا از مناطق آلوده به مناطق غیرآلوده منتقل شوند.

وی ادامه داد: این امر در صورتی است که شرایط اقلیمی‌ در منطقه جدید برای رشد و تکثیر آفات گیاهی مناسب باشد، گیاهان آن منطقه به سرعت آلوده شده و یا نابود خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی اردل اظهار داشت: همچنین مشکلات فنی و اجرایی در زمینه ردیابی، شناسایی، ریشه‌کنی و یا کنترل این‌گونه آفات، اهمیت آن‌ها را در زمینه تهدید امنیت غذایی دو چندان می‌کند.

وی افزود: محصولات زمانی اُرگانیک است که تغذیه از طریق کودهای حیوانی و آلی باشد و کنترل آفات به صورت مکانیکی و استراتژیک انجام شود که این امر باعث بالا رفتن کیفیت محصولات می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردل گفت: یکی‌از مشکلات باغداران ما استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی است که مازاد آن در خود میوه نشت می‌کند که باعث پایین آمدن کیفیت آن می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا