مرکزی

انتقال آب سد کوچری به ساوه تا کمتر از دو سال دیگر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حمیدرضا جانباز شب گذشته در بازدید از خط لوله انتقال آب سد کوچری به ساوه در روستای حاجی آباد با بیان اینکه تا حدود ۲ سال دیگر انتقال آب به ساوه به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: در حال حاضر پیمانکار در حال فعالیت است تا ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده از این طرح نیز به سرعت به پایان برسد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود ۶۵ درصد از هزینه‌های این پروژه در زمینه تهیه لوله تامین شود، گفت: مسیر باقیمانده از این انتقال نیاز به برخی تملکات و تهیه اقلام دارد که تلاش می‌شود جمع بندی اجرای این پروژه تا ۲ سال آینده انجام و انتقال آب به اتمام برسد.

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندس آبفا کشور افزود:  وزارت نیرو برخی از پروژه‌ها مانند انتقال آب به ساوه را طرح ویژه می‌داند و در دولت نیز موضوع آب به طور ویژه مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت.

جانباز اعتبار مورد نیاز این پروژه را ده هزار میلیارد ریال دیگر عنوان کرد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از هزینه‌های تامین لوله در طول انجام این پروژه از سوی وزارت نیرو بصورت متمرکز تامین خواهد شد.

به گفته وی با بهره برداری از خط انتقال آب،  شهر ساوه و روستاهای تابعه استان های مرکزی و قم از نعمت آب آشامیدنی شیرین برخوردار خواهند شد. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم تمهیدات خوبی اندیشیده شده که یکی از آنها آمادگی در حوزه فنی در خصوص کاهش هدررفت در شبکه های شهری، سامانه‌های انتقال و تصفیه آب است. 

جانباز با بیان اینکه بخشی از تمهیدات برای کاهش مصرف آب مدیریتی است ، ادامه داد: مدیریت فشار آب در شهرهای کشور از طریق شبکه های هوشمند توزیع در دستور کار وزارت نیروست تا با کاهش فشار در زمان‌هایی که مردم نیاز ندارند مثل نیمه‌های شب میزان هدر رفت آب را کم کرده تا مخازن آب گیری کنند. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه حدود ۵۷ درصد مشترکین جزء کم مصرف و خوش مصرف هستند و اقدامات فرهنگی می‌تواند به این موضوع نیز کمک کند.

 به گفته این مقام مسئول در اکثر شهرها خانوارها الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و با توجه به شرایط اقلیمی کشور نیاز است که سرانه مصرف آب در کشور را به پایین تر از سرانه موجود برسانیم.

 انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا