کرمانشاه

انجام غربالگری شنوایی نوزادان با هدف تشخیص زود هنگام/٢۴ هزار نوزاد کرمانشاهی سال گذشته غربالگری شنوایی شدند

انجام غربالگری شنوایی نوزادان با هدف تشخیص زود هنگام/٢۴ هزار نوزاد کرمانشاهی سال گذشته غربالگری شنوایی شدند

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: تمامی نوزادان تازه متولد شده توسط شنوایی سنجی‌های بهزیستی غربالگری می‌شوند و در صورت وجود مشکل پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۲۴ هزار و ۲۶۲ نوزاد تازه متولد شده استان کرمانشاه غربالگری شنوایی شدند که از این تعداد ۸۰ نوزاد نیاز به پیگیری و انجام تست‌های بیشتر داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲۱ نوزاد برای دریافت سمعک و کاشت حلزون به مراکز توانبخشی ارجاع داده شده و ۵۹ نوزاد با خدمات طبی و دارویی درمان شدند.

وی عنوان کرد: لازم است که غربالگری شنوایی نوزادان از بدو تولد تا ۲۸ روزگی در بیمارستان‌ها و مراکز سنجش شنوایی دارای مجوز از اداره کل بهزیستی انجام شود و در صورت تشخیص مشکل پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

این مسئول ابراز کرد: تشخیص به موقع و مداخله سریع تا قبل از سن ۶ ماهگی امکان پذیر است به همین دلیل غربالگری شنوایی نوزادان تازه متولد شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در خصوص اجرای برنامه‌ها خاطرنشان کرد: سنجش شنوایی بدو تولد برای تمامی نوزادان، ارجاع سریع نوزادان برای بررسی و تشخیص شنوایی، پیگیری تمامی نوزادان که از مرحله غربالگری گذر کردند اما عوامل خطرناکی برای آنها دیده شده، حمایت و اطلاع رسانی مدام به خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به افت شنوایی تا زمان رفع مشکل از جمله برنامه‌ها در این راستا است.

شهبازی بیان کرد: در حال حاضر تمامی بیمارستان‌هایی که در سراسر استان کرمانشاه زایشگاه دارند شنوایی سنج‌ها برای انجام تست و یا ارجاع به مراکز غربالگری و سنجش شنوایی تحت نظر اداره کل بهزیستی حضور دارند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا