گیلان

انحصار خودروسازان باید شکسته شود

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، مهرداد گودرزوند چگینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخورد با رانت باید در دستور کار دولت در تأمین کالاهای اساسی قرار گیرد، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ۸.۵ میلیارد دلار از در راستای تأمین کالای اساسی در اختیار دولت قرار گرفته است که بسیار می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

وی با اشاره به مضرات حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بدون شک منجر به افزایش شدید قیمت‌ها می‌شود به این منظور دولت باید با رانت و فساد مبارزه کرده و آن‌ را در اولویت‌های خود قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به اطلاع‌رسانی به‌موقع در حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی افزود: در مسیر اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی رانت، فساد و شرکت‌های واسطه‌ای قرار دارد به این منظور قرار است به‌طور دقیق نحوه هزینه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی رصد و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

چگینی یکی از اهداف مجلس شورای اسلامی را شکست انحصار خودروسازان داخلی و بدون خروج ارز از کشور دانست و بیان کرد: مهم‌ترین هدف مجلس شورای اسلامی ایجاد رقابتی سالم در عرصه خودروسازی است لذا یکی از برنامه‌های مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای بالای ۱۵ هزار دلار است.

وی با انتقاد از وضعیت آب شرب شهرستان رودبار گفت: متأسفانه آب شرب در شهرستان رودبار دارای وضعیت مناسبی نمی‌باشد زیرا بعد از زلزله دهه ۶۰ شبکه آب و فاضلاب این شهر رها شده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت ۷۲ درصدی سد دیورش خبر داد و افزود: یکی از راه‌های حل مشکل آب و فاضلاب شهرستان رودبار تکمیل سد دیورش است لذا در تلاشیم در آینده‌ای نزدیک این سد به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا