Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اندازه این تمساح غول‌پیکر با قایق برابری می‌کند!/ عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

اندازه این تمساح غول‌پیکر با قایق برابری می‌کند!/ عکس

اندازه این تمساح غول‌پیکر با قایق برابری می‌کند!/ عکس


دریافت ۲۶ MB

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، تمساح‌ها از ریه‌های خود برای شناور ماندن بر روی آب استفاده می‌کنند و به دلیل ظرفیت بالای ریه‌های خود می‌توانند به راحتی روی آب شناور بمانند؛ در میان انواع تمساح‌ها می‌توان گفت که تمساح خرطومی برای شناور ماندن بر روی آب تولید شده‌است و استاد پنهان‌کاری است.

این تمساح‌ها می‌توانند برای شکار ساعت‌ها بی‌حرکت بر روی آب بمانند و یا اینکه بدون اینکه کوچک‌ترین موجی ایجاد کنند به اعماق آب بروند و به اندازه‌ای که بدنشان اجازه می‌دهد، در آب بچرخند.

با شروع ویدیو، هیچ نشانه آشکاری از خطر وجود ندارد زیرا مردی چوبی را در آب تیره فرو می‌کند. آبراه شیب‌دار است و اطراف آن را چمن‌های بیش از حد رشد کرده که در آفتاب خشک شده‌اند احاطه کرده‌است و در یک چشم به هم زدن تمساح ۶ متری که اندازه یک قایق است از دل آب بیرون می‌زند.

تمساح‌ها به عنوان موجوداتی در راس هرم غذایی، انسان و هر چیزی را به عنوان غذا می‌بینند؛

روکودیل‌ها به‌عنوان شکارچیان راس، هر چیزی از جمله انسان را به‌عنوان منبع غذایی مناسب می‌بینند؛ د این ویدئو نیز گوشتخوار عظیم الجثه سعی می‌کند چوب را گاز بگیرد، اما مرد به سرعت از مسیر خارج می شود.

اندازه این تمساح غول‌پیکر با قایق برابری می‌کند!/ عکس

تمساح‌ها چگونه در آب شناور می‌شوند؟

شناور ماندن تمساح‌ها بر روی آب به اندازه توانایی راه رافتن برای بقای آن‌ها حائز اهمیت است؛ شناور ماندن آن‌ها با کنترل موقعیت ریه‌های آنها انجام می شود. آنها با استفاده از چهار مجموعه ماهیچه، ریه های خود را مانند شناور در اطراف بدن خود حرکت می‌دهند. هنگامی که ریه‌ها به سمت دم کشیده می شوند، مرکز شناوری حیوان به سمت عقب جابه‌جا می شود و شیرجه می زند. وقتی آنها را به سمت سر هل می‌دهد، بالا می رود و وقتی آنها را به پهلو فشار می دهد، غلت می زند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا