لرستان

انزجار مردم از انتصاب‌های بی‌ضابطه/ قانون شکنان به مقامات قضایی معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به انتصابات بدون ضابطه و فامیلی در سطح ملی عنوان کرد: این اتفاق واکنش‌های زیادی به دنبال داشت، این موضوع نشان دهنده تنفر و انزجار از چنین اقداماتی است، متاسفانه در بدنه حاکمیت افرادی وجود دارند که روابط را بر ضوابط ترجیح می‌دهند.

وی افزود: این افراد یا از احساس مردم نسبت به این اقدامات اطلاع ندارند یا درک کاملی از این موضوع ندارند، گرچه این انتصابات منتفی شد اما نشان داد مسوولان در هر نهادی که انجام وظیفه می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که ملت ما از اینکه افرادی روابط را بر ضوابط ترجیح دهند متنفر هستند.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: این تنفر در کشور به هر اندازه که باشد در استان ما چندین برابر است، به همین دلیل در خطبه هفته گذشته از فرهیختگان، برجستگان، فرهنگیان، دانشگاهیان، حوزویان و خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها درخواست کردم بنویسند و بگویند که مردم از این قبیل رفتارها منزجر هستند.

شاهرخی تاکیدکرد: افرادی که نمی‌توانند در مقابل درخواست‌های فرا قانونی مستحکم باشند مسوولیت نپذیرند، زیرا پذیرش چنین مسوولیتی برای آنان عاقبت بدی در پی خواهد داشت.

 وی با اشاره به اینکه در انتصابات کسانی انتخاب شوند که مستحکم در برپایی عدالت بایستند، گفت: تحول همراه با جهش نیاز ضروری استان است و این مهم با کارهای فرا قانونی و بدون ضابطه حاصل نمی‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد تاکیدکرد: افرادی که بدون ضابطه اقدامی انجام می‌دهند باید به مقامات قضایی و اجرایی در استان و کشور معرفی شوند، در این زمینه سازمان بازرسی قوه قضاییه فعال است و همه از جمله دادستان به عنوان مدعی العموم باید مقابل کسانی که قانون شکنی می‌کنند ورود و اعمال قانون کند.

خطیب جمعه این هفته در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هشتم آبان ماه روز پدافند غیرعامل، گفت: پدافند یعنی دفاع از جان ، مال و سرزمین است، پدافند به دو بخش این عامل و غیر عامل تقسیم می‌شود، پدافند عامل یعنی دفاع هشت ساله در مقابل مستکبرین، اما غیر عامل مجموعه اقدامات در زمان صلح برای حفظ تجهیزات، زیرساخت و تاسیسات به منظور بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری است.

شاهرخی افزود: کشور ما با موقعیت خاص و ثروتهای مادی و معنوی همچنین نظام ضد استکباری، بدیهی است همواره مورد تهدید مستکبرین است بنابراین باید به پدافند غیرعامل توجه بیشتری شود، حمله سایبری به شبکه توزیع سوخت کشور نشان داد باید به این موضوع نگاه جدی داشت. 

امام جمعه خرم‌آباد به برخی مناسبت این هفته از جمله شهادت شهید حسین فهمیده، تسخیرلانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز اشاره کرد و گفت: بررسی و مطالعه تاریخ انبیا مستند به قرآن و روایات ما را به این شاخص راهنمایی می‌کند که ایمان بخدا و مقابله با طاغوتیان و مستکبران همان صراط مستقیمی است که ما در نماز از خداوند می‌خواهیم، در واقع راه سربلندی در ایمان به خدا و مبارزه با استکبار است.

شاهرخی بیان کرد: امروز نماد استکبار دولت جنایتکار آمریکا است، حیله‌های استکبار جهانی بعد از پیروزی ادامه داشت و ادامه دارد، بنابراین نیاز است روز ملی مبارزه استکبار را زنده نگه داریم و در برنامه شورای هماهنگی تبلیغات همه به شکلی مشارکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روز ملی مبارزه با استکبار یعنی اینکه ملت ایران در مقابل انواع تلاش‌های دشمنان و در راس آن آمریکا ایستاده است و نخواهد گذاشت که دشمن بر سرنوشت ملت ما مسلط شود، روز ملی مبارزه یعنی هر جا مظلومی در جهان باشد جمهوری اسلامی به شکل و شیوه‌ی که مصلحت بداند به کمک آنها خواهد شتافت.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: روز ملی مبارزه با استکبارپرچم برافراشته‌ای است که سبب می‌شود ملت و جوانان ما روش‌های گوناگون مبارزه با استکبار را بشناسند و بدانند اگر روزی روش‌های دشمنی استکبار را نشناسند به نابودی ملت می‌انجامد.

شاهرخی به اجلاسیه اساتید شبکه تربیت بسیج صالحیان که در مشهد برگزار شد اشاره کرد و افزود: هدف این اجلاسیه تربیت هشت الی ده میلیون جوان مومن انقلابی پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالتخواه است، لرستان در این اجلاسیه جزو سه استانی بود که در انجام این وظیفه مورد تقدیر قرار گرفت.

وی گفت: موفقیت شبکه بسیج لرستان نشان دهنده پیشینه پر افتخار ما درراستای دفاع از میهن اسلامی و گسترش تعلیم و تربیت اسلامی بود. 

خطیب جمعه خرم‌آباد در پایان صحبت‌های خود با تاکید کرد: برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های والا همه باید با بهره‌گیری از منظومه فکری و عملی امامین انقلاب اسلامی، وصیت نامه امام راحل (ره) همچنین بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه پنج ساله تعلیم و تربیت بسیج را محقق سازیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا