فرهنگ و هنر

انسانی که از سجده او کمر کائنات شکست + فیلم

انسانی که از سجده او کمر کائنات شکست + فیلم

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران‌، «تویی به جای همه» نوشته سید‌مهدی شجاعی عنوان کتاب اول از حماسه سجادیه است که از سوی نشر نیستان به چاپ دوم رسیده است. این کتاب در چهل و یک فصل به موضوعاتی بسیار مهم و قابل تامل می پردازد.

هر برگی از درخت این کتاب را که نگاه می‌کنیم، جنگلی انبوه از منابع و کتب دیگر را می بینیم که سیدمهدی شجاعی با وسواس و دقتی شگفت انگیز وقایع را از میان آنها بیرون کشیده و در قالب عبارات و جملاتی دلنشین و داستانی پر تعلیق و کشش در چهارضلعیِ این کتاب جا داده است،‌ معلوم است شجاعی تاریخ را نخوانده، زندگی کرده. اشک‌هایش هنگام نوشتن روی سطر سطر کتاب جا انداخته واحساس غرور و تفاخرش به سلاله‌ پاکش بر ورق ورق کتاب سایه انداخته است.

جدیدترین کتاب “سیدمهدی شجاعی” منتشر شد/ داستان امامی که به او ظلم کردیم!

نصرالله قادری نویسنده و نمایشنامه‌نویس در ویدئویی درباره این کتاب می‌گوید: «تویی یه جای همه» حماسه سجادیه قوس زندگی زیباترین روح پرستنده است، رمان با زبانی شیوا، شاعرانه، هم‌نشین با هوشیاری از زندگی سجاد(ع) می‌گوید، از سجده او که کمر کائنات را شکست و به آدمی عبودیت و بندگی آموخت، تویی به جای همه رمانی است، درباره امام زین‌العابین(ع)، زبان رمان با ریتم شتاب گیرنده پیش می‌رود و مخاطب مدهوش اثر می‌شود، از زندگی کسی می‌گوید که ظاهراً در روساخت زندگی او هیچ حادثه‌ای نیست که قالب روایت باشد، اما در بطن متن حادثه نهفته است، در این سکوت پرغوغاست که بیداد می‌کند، این سکوت است که سرشار فریاد است، این سکوت است که در روایت ام ابیها، ام اخیها گفته نمی‌آید، این سکوت است که عین فریاد است، این میسر نخواهد بود، جز امداد و الهام آسمانی… «تویی به جای همه» راه رفتن روی میدان مین نیست، ایستادن روی مین است، انفحار مین است که تو را تا آسمان هفتم پرواز می‌دهد، تو چگونه می‌توانی به زندگی کسی ورود کنی که سجده‌اش به تو زندگی آموخت …

 

.

 

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا