فرهنگ و هنر

انسان و تجربه کنار آمدن با تجربیات زندگی

انسان و تجربه کنار آمدن با تجربیات زندگی

فاطمه زاهدیان تهیه کننده و کارگردان انیمیشن «پیله» درباره شکل ‌گیری ایده این انیمیشن به برگزیده گفت: «پیله» درواقع تجربه زیسته همه انسان هایی است که در طول زندگی خود با رخدادی ناگوار رو به رو می شوند و تجربه کنار آمدن و پذیرفتن آن رخداد است. در واقع شاید عجیب باشد ولی ایده «پیله» با نگاه من به سقف شکل گرفت. سقف شفافی که آدم ها را در خود بازتاب می‌داد.

کارگردان «پیله» درباره پروسه تولید این اثر بیان کرد: عمده تکنیک «پیله» کات اوت زیر دوربین و در قسمت هایی کات اوت دیجیتال و انیمیت فریم به فریم است.

وی درباره مدت زمان و موضوع انیمیشن «پیله» گفت: تقریبا نزدیک به دو سال از شروع ساخت «پیله» می گذرد و هنوز در پروسه تولید هستم. موضوع این انیمیشن در مورد خانواده و نقش مهمی که در زندگی هر فرد ایفا می کنند، است.

انسان و تجربه کنار آمدن با تجربیات زندگی

زاهدیان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره همکاری خود با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی مطرح کرد: تجربه همکاری با مرکز گسترش برای من به عنوان اولین تجربه ساخت فیلم، تجربه بسیار خوبی بوده است و امیدوارم این همکاری در پروژه های دیگر هم به حیات خود ادامه بدهد.

فاطمه زاهدیان در پایان درباره برنامه‌های آینده خود گفت: ساخت و تولید فیلم، پروسه خیلی راحتی ندارد ولی وقتی کار تولید فیلم به انتهای خود می رسد، ایده هایی در ذهن جوانه می زنند که ذهن را مشغول می کنند. فعلا تکمیل «پیله» برای من اولویت دارد، ولی امیدوارم که بعد از آن بتوانم باز هم این مسیر را تجربه کنم.

«پیله» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

۲۲۰۵۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا