اجتماعی

انهدام باند۴ نفره اینستاگرامی فروش داروهای تقلبی/ دستگیری متهمان در حین پرکردن پوکه‌های خالی آمپول «رمدسیویر»!

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی برگزیده های ایران ازانهدام باند ۴ نفره خرید و فروش داروهای تقلبی درمان کرونا و داروهای کمیاب و نایاب در فضای مجازی خبر داد.

 سرهنگ معظمی گودرزی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: فردی به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید آمپول های درمانی کرونا «رمدسیویر» کرده و زمانی که آنها را جهت استفاده به پزشک مربوطه تحویل داده متوجه شده این آمپول ها قابلیت استفاده ندارد و محتویات داخل آن به صورت دستی پر شده است.

 شاکی در ادامه اظهارات خود گفت که با توجه به ابتلای همسرش به ویروس کرونا، در فضای مجازی جست وجو کرده و در اینستاگرام با شخصی ناشناس که خود را از وارد کنندگان این آمپول معرفی کرده آشنا شده و پس از صحبت های اولیه مبلغی جهت خرید این داروها واریز کرده و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شده که این داروها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کرده و با بهره گیری از روش های علمی و اقدامات فنی فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و متوجه شدند متهمان با تشکیل یک باند ۴ نفره و راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان داروهای درمانی کرونا به افراد نیازمند این دارو می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمان و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرمان در حالی که در مخفیگاه خود در حال پر کردن پوکه های خالی آمپول های درمانی کرونا «رمدسیویر» با مواد غیرقابل استفاده و فاسد بودند در یک عملیات پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از ۴۵ هزار قلم از انواع داروهای کمیاب، نایاب و تعداد زیادی از این پوکه های پر شده از محل اختفای این افراد کشف شد.

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند.

وی از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا