فرهنگ و هنر

اهالی موسیقی هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند

اهالی موسیقی هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محکوم کردند

– اخبار فرهنگی –

 به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، جمعی از هنرمندان موسیقی، موسسات فرهنگی هنری عرصه موسیقی، دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، شعب استانی انجمن و دفتر سرود، ضمن اعلام انزجار خود از اقدام غیرمسئولانه در هتک‌حرمت به مصحف شریف قرآن، با انتشار بیانیه‌ای مشترک این عمل ننگین را محکوم کردند.

واکنش چاوشی به هتک حرمت قرآن در سوئد

متن این بیانیه بدین شرح است:
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (سوره مبارکه صف،آیه ۸) می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده‌ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.
تابش پُر فروغ کلام نور بر سعادت انسان، روزافزون است و تنها مُشرکانی آن را کتمان می‌کنند که همزیستی مسالمت‌آمیز جوامع بشری را تاب ندارند. قرآن‌کریم به منزله‌ی راهنمایی سترگ و تغییر‌ناپذیر همواره چراغ راه هدایت بوده و تمامی ادیان آسمانی بی‌نیاز از نور دلالت نبوده‌اند.
قرآن‌سوزی همانا، فرو رفتن در چاه ظلمانی نفس است و کسانی که چنین ستیزه‌جو نمایان می‌شوند، خورشیدِ یگانه و رسولان آن را تاب پذیرش ندارند.
جمعی از هنرمندان موسیقی، موسسات فرهنگی هنری عرصه موسیقی، دفترموسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، شعب استانی انجمن و دفتر سرود، ضمن اعلام انزجار خود از اقدام غیرمسئولانه در هتک‌حرمت به مصحف شریف قرآن، این عمل ننگین را محکوم می‌کنند.
به‌امید آنکه روزی همه‌ی انسان‌های جهان زیر پرچم ادیان الهی در احترام و آرامش باشند و کوردلان و زندیقان، خود را در تابش یگانه‌ی کلام‌الله قرار دهند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا