اجتماعی

اهداف کلی برنامه بودجه سال آینده شهر تهران چیست؟

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران، میثم مظفر رئیس کمیسیون بودجه و نطارت مالی شورای اسلامی شهر تهران درباره جزئیات سند سیاست‌‎‌های حاکم بر تدوین برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ اظهارداشت: اصل اقدامات عملیاتی در لایحه بودجه بررسی خواهد شد. اما این پیش‎نویس، سند سیاست‌‏هایکلی برای تدوین برنامه بودجه است.
 
وی درباره بخش چارچوب معرفتی و مبانی نظری حاکم بر حکمرانی شهری، با بیان اینکه چارچوب فکری ، هدف و غایت مد نظر افزون کردن منفعت و لذت جویی نیست، گفت: هدف تحقق رشد  در عرصه فردی و همچنین تکامل و پیشرفت جامعه انسانی موضوعیت می‌‎یابد. براساس چنین دیدگاهی، شهر به مثابه زیست بومی است که بتواند زمینه های رشد و تکامل فردی و همچنین تعالی و پیشرفت جمعی را محقق کند.
 
مظفر همچنین درباره  اهداف حاکم بر برنامه و بودجه سال ۱۰۴۱، اظهار کرد: ارتقاء زیست پذیری در شهر تهران، ایجاد آرامش در شهر، ارتقاء مشارکت اجتماعی، عدالت شهری و تحقق شهری پیشرفته با اصالت و هویت ایرانی اسلامی باید اهداف کلی برنامه بودجه سال آینده شهر تهران باشد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره رویکردهای حاکم بر برنامه و بودجه سال ۱۰۴۱ شهرداری تهران نیز گفت: ایجاد فرصت رشد برابر، حفظ کرامت انسانی، تقویت فرهنگ جهادی و باز آفرینی اعتماد عمومی، حکمرانی مشارکتی، هوشمند سازی و شفافیت، فساد‎ستیزی و رفع تعارض منافع، ارتقاء کیفیت کالبد و زیرساخت‎های شهری، توانمند سازی و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقاء فرهنگ رفتاری و تعلق خاطر به شهر، ارتقاء نظام مدیریت سازمان و منابع سرفصل های این بخش هستند که باید در بودجه اعمال شود.
 
 مظفر همچنین با تشریح مأموریت‌‎‌های شش‎گانه شهرداری تهران درباره الزامات و مستندات بودجه ۱۴۰۱ شهر، تصریح کرد: با توجه به رویکرد دوره ششم مدیریت شهری در زمینه افزایش مشارکت اجتماعی ، توجه به سرمایه های انسانی، بهره گیری از فناوری و استفاده بهینه از منابع، صرفه جویی در هزینه ها و کاهش تصدی ها، رعایت الزامات زیر در تدوین برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری تهران ضروری است.
 
وی ادامه داد: بر این اساس باید لایحه بودجه با برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر انطباق داشته باشد. همچنین علاوه بر پیش‎بینی منابع درآمدی و وصول درآمدی باید هزینه‎های جاری براساس قوانین و مقررات موضوعه و  هزینه‎های نگهداشت شهر با ارائه مستندات مربوطه پیش بینی شود.
 
به گفته وی گزارش اصل، سود و جرائم بدهی به بانک‎ها و اوراق مشارکت به تفکیک معوقات و بدهی‎‌های سررسید نشده با ذکر موعد سررسید،  پیش‎بینی بازپرداخت تعهدات و بدهی‎های شهرداری تهران، سازمان‎‌ها و شرکت‎های تابعه بانک‎‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی و نهادها، ارائه فهرست و بودجه پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی در پروژه‎های شهری و ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران به همراه مستندات و دلایل ماموریت‎های انجام نشده از دیگر الزامات و مستنداتی است که شهرداری تهران در تهیه لایجه بودجه ۱۴۰۱ باید به آن توجه کند. 
 
این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: ارائه تفکیکی برنامه و بودجه شرکت‎‌ها، موسسات، سازمان‎ها، مناطق و واحدهای ستادی شهرداری تهران، ارائه منابع در لایحه بودجه شامل؛ درآمدها و واگذاری دارایی‌های مالی و سرمایه‎‌ای و ارائه مصارف در لایحه بودجه از دیگر مواردی است که انتظار می رود در لایحه اعمال شود.

انتهای پیام/
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا