خراسان رضوی

اهدای دستگاه نوبت‌دهی توسط خانواده شهید به مرکز واکسیناسیون رباط‌کریم

فخرالسادات امامی رئیس شبکه بهداشت رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم با اشاره به فعالیت کلینیک سرپایی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) و درمانگاه‌هایی که در سطح شهرستان وجود دارد اظهار کرد: فعال شدن بخش دریافت رمدسیویر سرپایی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) اقدام خوبی بود که توسط بیمارستان رباط‌کریم انجام شد.

وی گفت: این امر موجب شده بیش از ۳۵ درصد بار بستری بیمارستان کم شود و به طبع هزینه‌های درمان نیز کاهش‌یافته است، همچنین ایجاد بخش رمدسیویر سرپایی کمکی بوده که دیگر شهرستان رباط‌کریم نیازی به بیمارستان صحرایی نداشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته بیان کرد: دو مرکز ۱۶ ساعته در شهر رباط‌کریم و پرند ایجادشده که این مراکز تا ساعت ۶ بعدازظهر موارد مشکوک به کرونا را ویزیت می‌کنند و درمان‌های لازم را انجام می‌دهند. مرکز شهدای هسته‌ای پرند در خیابان البرز جنوبی و مرکز شهید شاکریان در رباط‌کریم.

امامی با اشاره به اینکه طی پنج هفته اخیر میزان مراجعه‌کنندگان رو به افزایش بوده بیان کرد: خوشبختانه در ۱۰ روز اخیر پیک مراجعه خطی شده، اگر یک منحنی بکشیم خط صعودی افقی شده است و امید داریم در ۱۰ روز آینده پیک افقی نزولی شود.

وی آمار واکسیناسیون در سطح شهرستان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه واکسیناسیون در پنج پایگاه در حال انجام است، آمار واکسیناسیون رباط‌کریم از مرز ۶۰ هزار دُز واکسن گذشته است که بالغ‌بر ۷ هزار دُز واکسن دور دوم بوده است.

رئیس شبکه بهداشت میزان تزریق روزانه را بین ۱۳۰۰ تا ۲۱۰۰ دُز واکسن برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با کمک هایی که به بخش سلامت می شود و واکسنی که به موقع می رسد این پوشش را به سطح مطلوب برسانیم.

امامی با اشاره به واکسیناسیون گروه‌های شغلی بنا بر دستورالعمل ارسالی وزارت متبوع گفت: واکسیناسیون فرهنگیان عزیز شهرستان به‌صورت وی آی پی در اداره آموزش‌وپرورش شهرستان انجام شد که ظرف پنج روز ۳۶۰۰ فرهنگی رباط‌کریم واکسینه شدند.

وی از جمله اقدامات مؤثر برای پیشگیری از انتقال کرونا در شهرستان را وجود تیم سیار واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: تیم سیار واکسیناسیون مکان‌های پرخطر را پوشش می‌دهد و با کمک تیم سیار میزان واکسیناسیون در سطح شهرستان بالا رفته است.

رئیس شبکه بهداشت با اشاره به کمبود سرم و دارو در سطح کشور افزود: در مقطع کوتاهی کمبود سرم و دارو داشتیم ولی الحمدالله الان مشکلی وجود ندارد و بیمارستان تمام نیازهای مراجعین را جواب می‌دهد.

امامی در پایان ضمن تشکر از اهدا دستگاه نوبت‌دهی توسط خانواده شهید طاهری به یکی از مراکز شلوغ واکسیناسیون رباط‌کریم ابراز امیدواری کرد: که این امکان برای سایر مراکز شهرستان نیز فراهم شود.

امامی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده شهید طاهری در شهرستان رباط‌کریم برای ایجاد نظم و جلوگیری از ازدحام جمعیت با اهدا دستگاه نوبت‌دهی به مرکز واکسیناسیون شهید محمدی در این امر خیر پیشگام شدند.

انتهای پیام /


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا