اصفهان

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان اصفهانی

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان اصفهانی

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، فاطمه چوپانی اظهار کرد:‌ بیش از ۹۵۰ نمایندگی در سطح کشور با یک میلیون و ۳۲۰ هزار خیر در ایران با ما همکاری دارند، افزود: ۴۵۰ هزار نفر تحت حمایت بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها قرار دارند و ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل که اغلب از بانوان جهادی هستند نیز با این خیریه همکاری می کنند.

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها با اشاره به اینکه فقرزدایی در کل کشور و کمک به خانواده های ایتام، زنان سرپرست خانوار، اشتغال و کارآفرینی، حمایت از نخبگان تحصیلی، زوجهای جوان (کمک در راستای تهیه جهیزیه و مشاوره ازدواج) و فرزندآوری وفرزندپروری صحیح است.

وی استان اصفهان را از استان های برتر ایران در راستای کمک به نیازمندان برشمرد و گفت: اعتمادسازی و شفاف سازی عملکرد خیریه از مهمترین بخش‌های کار بنیاد است.

چوپانی در ارتباط با مدرسه سازی در کشور نیز گفت: قرارگاه مرکزی پیش از این تجربه ساخت مدرسه درسیستان و بلوچستان و کرمان را نیز داشته است و اگر اصفهان مانند استانهای دیگر از بنیاد آبشار عاطفه ها در زمینه تعمیر و یا ساخت مدارس درخواست شود در حد توان در این راستا وارد عمل می شویم.

وی در ارتباط با نحوه شناسایی نیازمندان در هر استان اضافه کرد: نمایندگی‌های سطح کشور به شکل بنر، تراکت، ارتباط با مسئولان استانی اطلاع رسانی لازم را انجام می دهند و خانواده ها نیز به مراکز ما مراجعه می کنند، تحقیقات به شکل عزتمندانه مطابق مشکل بیان شده توسط فرد انجام می شود و هرگز از همسایه یا مردم آشنا تحقیقی در ارتباط با زندگی فرد انجام نخواهیم داد.

مدیر قرارگاه محرومیت‌زدایی بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها تصریح کرد: ما هیچ نوع کمک دولتی تاکنون نداشتیم و همیشه از ظرفیت خیران استفاده کردیم، بر این عقیده هستیم که بازوی دولت در کمک به نیازمندان هستیم و بر این اساس با نهادهایی ماند کمیته امداد، بهزیستی و غیره همکاری داریم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان نیز تاکید کرد:‌ تمامی استانها درصدد هستند که رزمایش کمک های مومنانه را به شکل سبد کالا، پوشاک و نقدی و در قالب عیدانه مددجویان برگزار کنند و از ابتدای سال آینده نیز بحث افطاری خانواده های تحت حمایت را در تمامی نمایندگی های خود داریم.

مدیر قرارگاه محرومیت زدایی با بیان این موضوع که تمام نمایندگی در استان کمک های جمع آوری شده را در شهرهایی که خیرین همت به انجام نیت دارند هزینه می‌کنند، ادامه داد: همه کالاهای اهدایی تولید ملی است مگر اینکه خیرین کالاهایی دیگر خرید کنند، اقلام هر استان از درون همان استان تامین می شود تا کمکی نیز به اقتصاد همان استان باشد.

حمایت ۱۱۲ هزار پزشک از خیریه به صورت همکاری داوطلبانه

وی به رشد کمک خیرین در ایام دشواری های اقتصادی اشاره کرد وگفت: با گران تر شدن کالاها، نه تنها کمک ها کمتر نشده که بیشتر هم شده است، زیرا مردم ایران خیراندیش بوده و بسیار به هم نوعان خود کمک می‌کنند؛ برای مثال در ایام کرونا شاهد رشد ۳۰۰ درصدی حمایت خیرین بوده‌ایم.

چوپانی از حمایت ۱۱۲ هزار پزشک از خیریه به صورت همکاری داوطلبانه خبر داد و بیان کرد: نمایندگی های درمان آبشار عاطفه ها در تمام کشور حضور دارند که در صورتی که در استان خودشان نباشد در استان محل درمان، از ایاب و ذهاب و درمان و هزینه های اسکان آنها حمایت می شود.

در ادامه اعظم صاحبان با بیان اینکه خیریه آبشار عاطفه ها ۵۰ نمایندگی در استان اصفهان دارد و ۵۰۰ پرسنل به عنوان خادمان امام رضا (ع) در این استان فعال هستند، اظهار کرد: هشت هزار خانواده نیازمند تحت حمایت این مجموعه در شعب مختلف استان اصفهان هستند.

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان اصفهانی

وی با اشاره به اینکه کمک معیشت، اجاره و ساخت ساختمان از خدماتی هست که توسط بنیاد ارائه می شود، تاکید کرد: تمام کمک هایی که به خیریه وارد می شود از سوی خیران است وکمک به خانواده های نیازمند با امانت داری و با تحقیقات ویژه انجام می شود.

اهدای جهیزیه به نیازمندان هر استان ۴ بار در طول سال برگزار می شود

مدیر امورشعب اصفهان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها با اشاره به اینکه برنامه اهدای جهیزیه، چهار نوبت در طول سال برگزار می شود، گفت: تلاش ما این است که نیازهای اصلی نوعروسان در نظر گرفته شود؛ به مناسبت ایام شعبانیه و به همت خیران نیک اندیش اصفهان امروز ۱۱۰ سری جهیزیه شامل ۶ قلم اصلی مانند گاز، بخاری، پنکه، ظروف آشپزخانه جارو برقی و فرش به ارزش ۱۲ میلیون تومان تهیه شد و امروز با حضور نوعروسان و مدیران شعب طی مراسمی در گلستان شهدای اصفهان اقلام جهیزیه تحویل شد.

وی ادامه داد: ارزش واقعی سری جهیزیه‌ها بیشتر است اما بخشی از قیمت هر سری مشمول نیت خیر فروشنده و خرید از کارخانه نیز بوده است و به همین دلیل کمتر از قیمت واقعی برآورد می شود.

صاحبان ادامه داد: برخی خیران مبالغی را به خیریه واریز و برخی اقلامی را اهدا می کنند و بر این اساس برخی اقلام جهیزیه ثابت است که با واریزهای نقدی خریداری می شود اما مطابق سلیقه و نیت خیران گاهی ۵ تا ۱۰ قلم دیگر به جهیزیه اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه افراد نیازمند بر اساس تحقیقات در ۵ گروه طبقه بندی می شوند و خدمات متفاوتی به آنها ارائه می شود، تاکید کرد: بر این اساس سبدهای معیشتی، پک بهداشتی، ساخت و ترمیم منازل، درمان به ویژه درباره خانواده های با بیمارهای سخت و خاص به خانواده های نیازمند ارائه می شود.

گفتنی است خیرین می توانند کمکهای نقدی خود را شماره حساب ۰۱۰۸۹۸۲۰۶۹۰۰۷، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۴۸۳۱۱ و یا شماره شبای IR۶۲۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۰۸۹۸۲۰۶۹۰۰۷ بانک ملی ایران واریز و یا به آدرس میدان جمهوری، خیابان خرم، خیابان شهیدان شرقی، ساختمان سه طبقه روبروی املاک بیگی مراجعه نمایند.

اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان اصفهانی

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا