ایلام

اهدای ۳ هزار جلد کتاب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام به مناسبت کنگره شهدا

حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: هدف کلی از ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری، تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است که مهمترین آن تبیین، گسترش و تبلیغ فرهنگ روحیه بخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها، ارزش‌های معنوی و فرهنگی اسلامی است.

وی افزود: در استان ایلام بالغ بر ۱۲۰۰ حسینیه و مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی داریم که عموماً کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جایی تأسیس می‌شود که نیاز به حضور کانون در آن مناطق باشد.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: اگر مسجدی نیاز به تاسیس کانون فرهنگی هنری داشت با درخواست کتبی امام جماعت یا هیات امنا هر مسجد به ستاد کانون مساجد استان ارائه و با توجه به امکانات و تجهیزاتی که دارند آمار آنها وارد سامانه می‌شود و بعد از بازدید از مساجد مجوز فعالیت از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۰۷ کانون فرهنگی هنری فعال در سطح استان ایلام داریم؛ سال گذشته برای اولین بار رویداد ملی سهما در سطح کانون مساجد کشور برگزار شد و تعداد ۲۴ هزار نفر عضو کانون مساجد استان در سامانه ثبت شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین چراغی‌پور گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم تعطیل شدند و تمام فعالیت‌ها در قالب فضای مجازی برگزار شد؛ سامانه بچه‌های مسجد ۳ شبستان و ۱۲ رواق فعالیت‌های کانون‌های را تحت پوشش قرار داد مثلا در حوزه کارآفرینی یا قرآنی فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در رواق ثبت می‌شود و به صورت یک رقابت کشوری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به هفته بسیج و یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان ایلام تعداد ۳ هزار جلد کتاب به نیابت از این شهدا آماده و تا پایان هفته بسیج به تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا