اخبار ورزشی

اهمیت ورزش برای دولت سیزدهم چقدر است؟/ از سفرهای هدفمند استانی تا در صحنه بودن وزیر

به گزارش خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، اوایل شهریورماه امسال بود که سیدحمید سجادی با رای موافق نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شد. وی از همان ابتدای حضور در ساختمان سئول، در مراسم‌های متعدد رشته‌های ورزشی مانند دوومیدانی، چوگان، تنیس روی میز، تنیس، کشتی، فوتبال و … شرکت کرد تا در جریان امور فدراسیون‌ها قرار بگیرد.

بعد از سرکشی به فدراسیون‌ها نوبت به سفرهای استانی رسید. افتتاح چند پروژه ورزشی، شرکت در همایش خانوادگی، تجلیل از پیشکسوتان، تجلیل از قهرمانان مدال‌آور المپیک و پارالمپیک، از برنامه‌های وزیر ورزش در این مدت بوده است. حمید سجادی به مرکزی، بابلسر، قم، ورامین، کرمان، البرز سفر کرده و در جریان احداث طرح‌های مختلف قرار گرفته است. با توجه به سابقه ورزشی حمید سجادی و حضور در میادین مختلف مانند بازی‌های آسیایی و المپیک، وی از کم و کاستی‌ها، تاثیر امکانات بر توسعه ورزش قهرمانی و … آگاه است.

اگرچه معمولا وزرا در ابتدای کار به استان‌های مختلف سفر می‌کنند اما به نظر می‌رسد سفرهای حمید سجادی از روی برنامه و هدفمند است تا در ۴ سال پیش رو، بیش از گذشته شاهد شکوفایی ورزش کشور باشیم. 

* وعده‌هایی که زود محقق شد

اهدای جوایز مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک توکیو، آن هم بعد از حدود ۲ ماه و نیم از پایان بازی‌ها در مراسمی که توسط رئیس جمهور انجام شد، یکی از مهمترین اقدامات دولت جدید محسوب می‌شود. در حالی که پیش از این ورزشکاران مدال‌آور باید ماه‌ها و حتی سالها منتظر پاداش خود می‌ماندند به طوری که حتی پاداش در نظر گرفته شده به دلیل تورم ارزش خود را از دست می‌داد، اقدامی که دولت جدید انجام داد ابراز رضایت اهالی ورزش را به دنبال داشت.

هر چقدر مسعود سلطانی‌فر نگاهی ورزشی نداشت و ورزش هم اولویت دولت تدبیر و امید نبود، انتخاب حمید سجادی، نشست‌هایی که رئیس‌جمهوری با ورزشکاران داشته و پیام‌هایی که بعد از مدال‌آوری قهرمانان از سوی رئیس‌جمهور منتشر می‌شود، حکایت از این دارد دولت رئیسی به اهمیت قدرت ورزش در جهان پی برده است. 

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر حفظ سرمایه‌های ورزش کشور تاکید دارد که قهرمانان یک بار بر روی سکو می‌روند، افتخارآفرینی می‌کنند، پس از آن این ما هستیم که باید از قهرمانان حفاظت و حمایت کنیم.

نگاهی کوتاه به بازدیدها و سفرهای سجادی نشان از این دارد دولت رئیسی در تلاش است تا با توجه و سرمایه‌گذاری در ورزش قدرت کشور را بیش از گذشته به جهانیان نشان دهد. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا