اجتماعی

اوج گیری تمایل به سفر در نوروز ۱۴۰۱

به‌گزارش برگزیده های ایران، علی اصغر شالبافیان در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۱ با بیان این مطلب افزود: اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر را از خراسان رضوی آغاز کردم چون علاوه بر بحث معنویت به دلیل بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع)، این استان الگویی برای کشور است و به دلیل شوق زائران برای حضور در این استان جایگاه ویژه‌ای دارد که لزوم برنامه‌ریزی را مضاعف می‌کند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور ادامه داد: با شیوع پاندمی کرونا  اگر چه ستاد خدمات سفر در کشور تعطیل نشده بود اما به واسطه کاهش حجم کار، فعالیت آن نیز کمتر شده بود و اکنون در شرایطی قرار خواهیم گرفت که سفرها از زمان قبل کرونا نیز بیشتر خواهد شد و به هماهنگی بیشتری نیاز داریم.

شالبافیان ادامه داد: بخش گردشگری از منظر اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروی انسانی به شدت آسیب دیده است، که ارائه  تمهیدات زیرساختی به تلاشی مضاعف نیاز دارد.

معاون گردشگری کشور تاکید کرد: تمهیداتی که باید اندیشیده شود فقط مربوط به حوزه زائران داخلی  نیست چون بعد از ۲۰ ماه بسته بودن مرزها، از سرگیری صدور روادید، تقاضای زیادی را ایجاد کرده است.

شالبافیان یادآور شد: با توجه به هم‌زمانی مناسبت‌های ماه رجب و شعبان و عید نوروز تقاضای سفر زائران داخلی و خارجی  افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی از برخی نمایندگی‌های ایران در کشورهای پاکستان، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال خوبی از سفر به ایران در پیش داریم.

معاون گردشگری کشور بر ضرورت فعالیت دائمی و در طول سال ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و گفت: پیش بینی‌ می‌شود روند افزایشی ورود زائران به مشهد حداقل تا پایان شهریور ماه تداوم داشته باشد، برنامه‌ریزی‌ها باید با این نگاه باشد.

شالبافیان با بیان این خراسان رضوی یک الگو برای کشور است، افزود: طرح مبدا تا مبدا را به عنوان الگو به استان‌های دیگر نیز ارائه و به‌طور متناسب نظارت نیز خواهیم کرد، خراسان رضوی نیز نقش محوری دارد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کشور با بیان‌ این‌که دستگاه‌های دولتی با برخی محدودیت‌ها مواجه‌اند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت داوطلبان و نهادهای مردمی باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به این که بحث خدمت به زائران در استان خراسان رضوی مطرح است امکان بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها بیشتر است.

شالبافیان تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی با استانداری‌هایی که در مسیر تشرف زائران قرار دارند، برای خدمات رسانی به زائران هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: از شهرستان‌های استان نیز غفلت نشود و فرمانداری‌ها نیز فعال شوند و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا