سمنان

اورژانس مرجع استان سمنان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

اورژانس مرجع استان سمنان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان، عصر روز شنبه پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ در خجسته سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع) و چهارمین روز از دهه مبارک فجر، اورژانس مرجع استان سمنان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان با حضور مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و دانشگاه افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این آیین افتتاح، گفت: استان سمنان در مسیر زائران امام رضا(ع) قرار دارد و با توجه به حوادث ترافیکی در این منطقه، ساخت اورژانس مرجع با وسعت و فضای فیزیکی و همچنین امکانات و تجهیزات پیشرفته برای ارائه خدمات سریع و اورژانسی به مردم شریف این استان، مسافران و زائران لازم و ضروری بود و این اورژانس از لحاظ وسعت فیزیکی و تنوع خدمات جزو یکی از اورژانس های منحصر بفرد کشور است.

در ادامه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: اورژانس مرجع مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان با مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. این اورژانس با اعتبار بیش از ۷۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

دکتر کامران قدس ادامه داد: این اورژانس با ۷۹ تخت دارای بخش‌های درمانی و تشخیصی، اتاق عمل، رادیولوژی، تخت‌های احیای قلبی و ریوی، اتاق گچ گیری و کلاس‌های آموزشی است و با توجه به اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر تهران به مشهد از استان سمنان می‌گذرد و سالانه ۲۰ میلیون مسافر از این مسیر عبور می‌کنند برای خدمت‌رسانی بهتر وجود چنین اورژانس مرجعی ضروری بود که محقق شد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا