کهگیلویه و بویراحمد

اوضاع و احوال مدارس کهگیلویه و بویراحمد در برابر کرونا/از دل گرمی مدیرکل تا دل نگرانی آقای دکتر!+فیلم

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج؛ این روزها دغدغه خانواده‌ها در کهگیلویه و بویراحمد فرستادن دانش‌آموزان بر سر کلاس‌های درس است.

هر چند تب کرونا در کشور و استان تا حدود زیادی فروکش کرده و اکنون پنج شهرستان از مجموع ۹ شهرستان در وضعیت آبی به سر می‌برند و تنها یک شهر نارنجی در استان داریم اما باز هم مردم دغدغه فرزندان خود را دارند و برای فرستادن آنها بر سر کلاس های درس دو دل مانده‌اند.

در نشست ستاد کرونا از سوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد که در زمینه واکسینه کردن مجموعه فرهنگی اعم از آموزش و پرورش، مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در کشور این استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این نشست اعلام شد که استان بهترین عملکرد را در واکسینه کردن دانش آموزان و فرهنگیان به نسبت کل کشور داشته که زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش گزارشی در این خصوص ارائه کرد.

اما بلافاصله پس از گزارش مدیرکل نوبت به رئیس دانشگاه علوم پزشکی رسید که اعلام کند بنا بر گزارش‌های رسیده و بازدیدهای به عمل آمده طی چند روز اخیر و پس از بازگشایی مدارس از اول آذر، رعایت دستورالعمل‌ها در مدارس چندان رضایت بخش نبوده است.

پرویز یزدان‌پناه این را گفت که در مدارس روستایی استفاده از ماسک وضعیت خوبی ندارد و همچنین اعلام کرد که تهویه مدارس نیز به خوبی دیده نشده با این تفاسیر باید گفت که استان در واکسینه کردن دانش‌آموزان و معلمین اقدامات خوبی کرده اما در خصوص دستورالعمل‌ها ضعیف بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به گزارش دیگری از همین چند روز اشاره کرد و با ابراز نگرانی گفت: دیده شده که والدین در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و در دفتر مدیر حضور گسترده دارند که آموزش و پرورش باید از چنین اقدامی جلوگیری کند و اجازه ندهد ازدحام حضور والدین در مدرسه‌ها باشد.

البته معاون سیاسی استاندار هم اظهار نگرانی کرد و خواست که دستورالعمل ها در مدارس بیشتر و با دقت مورد توجه قرار گیرند چرا که کودک و نوجوان به خودی خود شاید این دستورالعمل‌ها را جدی نگیرد و باید مسئولان آموزش و پرورش تدبیری برای آن بیندیشند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا