اصفهان

اولویت‌های شورای شهر اصفهان برای بودجه به شهرداری اعلام شد/ موافقت با وام ۲۰۰ میلیاردی برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در دومین نشست فصلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ابتدای کار شورا پس از انتخابات کلید خورد و اعضا منتظر آغار کار رسمی نبودند و ۳ جلسه در هفته برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه تخمینی که برای بدهی‌ها زده می‌شود از ۳ تا ۷ هزار میلیارد است، گفت: عدد رسمی‌ بدهی شهرداری بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

صالحی خاطرنشان کرد: مشکلاتی در حوزه فرایندها و منابع انسانی داشتیم و لازم بود ساختارهایی شکل بگیرد و در عین حال فشار عمده پس از ابطال آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها وجود داشت که در این دوره امکان حضور افراد حتی در سطح نیروهای نخبه و عالی وجود ندارد و منتظر دستور مجلس برای این موضوع هستیم تا شرایط قانونی آن شکل بگیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد:علیرغم اینکه همکاران سالم شهرداری تمام تلاششان خدمت صادقانه و سالم است اما در بخش‌های مختلف با  پدیده دلالیسم مواجه هستیم و این موضوع خدمت‌رسانی به مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

هرکدام از اعضای شورا در ۳ ماه گذشته به‌طور میانگین ۲۰۰ ساعت فعالیت داشته‌اند

وی عنوان کرد: همکاران شورای شهر موظف به انجام ۶۰ ساعت خدمت در طول ماه هستند که میانگین فعالیت در این ۳ ماه بیش از ۲۰۰ ساعت برای هر نفر بوده است و اکثر همکاران حضور فعال داشته‌اند.

صالحی یادآور شد: در شروع کار تجدید و بازسازی ساختارها را در شورا آغار کردیم و پس از آن درخواست اصلاح فرایندها بین شورا، شهرداری و مردم آغاز شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: زمانی که نیاز بود برای آشنایی با امور طی شود، سریع گذشت و در زمان استقرار رسمی اشراف خیلی سریع اتفاق افتاد و این موضوع در کنار وحدت و همگرایی بین اعضا باعث شده در عین ارائه نظرات تخصصی یک همگرایی و ادبیات مشترک بین اعضا و شهرداری ایجاد شود.

استفاده اعضای شورا از نظرات کارگروه‌های تخصصی مطالبه‌گری مجمع نیروهای انقلاب

وی با بیان اینکه نتیجه دیدگاه مشترک اعضا در منشور شورای ششم متبلور شده، تصریح کرد: منشور اعضای شورا به‌زودی رونمایی خواهد شد و نقشه‌ راهی برای مسیر حرکت شورای ششم است.

صالحی با اشاره به برگزاری جلسه با مجمع نیروهای انقلاب، گفت: مجمع نیروهای انقلاب در کنار همراهی در انتخابات در این مدت در نقش مطالبه‌گر قرار گرفتند و ارائه گزارش صورت گرفت؛ کارگروه‌های تخصصی نیز شکل گرفته که برای همفکری و مطالبه‌گری در کنارمان هستند‌.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: همچنین جلسه‌ای بسیار صمیمی با آیت‌الله مهدوی برگزار شد و تاکیدات ایشان در لزوم توجه به مساله همگرایی و وحدت قابل توجه بود و این موضوع را به عنوان راز موفقیت در حل مسائل اصفهان بیان کردند.

وی تأکید کرد: آنچه که برای تاثیر بر شرایط کیفی مردم در شهر به دنبال آن هستیم، شکل‌گیری یک گفتمان است با توجه به این موضوع جلسات مشترک با نمایندگان شهر اصفهان برگزار شده و اولین خروجی آن نیز نامه‌نگاری در خصوص مصرف مازوت بود.

پاسخگویی منظم به رسانه‌ها و افکار عمومی اساس همه تحولات مدیریت شهری است

صالحی با بیان اینکه با شعار اصفهان شهر زندگی در خدمت مردم هستیم، گفت: امیدواریم این همصدایی برای تغییر کیفی و کمی در زندگی مردم با روشن شدن مسائل تبلور پیدا کند و بتوانیم آن را لمس کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسائل مختلفی در حوزه کیفی وجود دارد و از ابتدا تصمیم‌ گرفته شده که در اولویت قرار بگیرد؛ در حوزه شفافیت و فرایندهای اداری، تفکیک فیزیکی، تراکم، هوشمندسازی در حال اقداماتی هستیم تا احساس آرامش را در همه ابعاد جاری کنیم و اساس این اتفاق حضور و پاسخگویی منظم به رسانه‌ها و افکار عمومی است‌.

وی یادآور شد: در شرایط محدودیت منابع و نامحدود بودن نیازها راهی جز گفت‌وگو نداریم و به نظر می‌رسد حصول این مورد در گرو گفت‌وگوی مدیران با ذی‌نفعان است‌.

صالحی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد شهری نیاز است که تغییراتی صورت بگیرد، گفت: توجه به موثرین بخش خصوصی یک تغییر ریل جدی است؛ نیاز است تمام ظرفیت‌ها را در دست بگیریم تا با صبر، تحمل و برنامه منظم بخشی از این بار را از دوش اصفهان برداریم؛ البته نیازمند صبر و حوصله هستیم و مسائل یک شبه پدید نیامده که یک شبه از بین برود.

برای استقرار سیاست‌مان نیازمند زمان هستیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: تلاش می‌کنیم از نقطه صفر شروع نکنیم اما برای استقرار سیاست‌مان نیازمند به زمان هستیم و هر آنچه نیاز است به کار خواهیم بست تا به نقطه جدید برسیم.

وی اظهار داشت: تا ۱۲ آبان ۵۵ لایجه در شورا بررسی شده، ۶۲ مصوبه داشته‌ایم و ۲ لایجه رد شده است؛ از ۶۲ مصوبه ۳۹ مورد لوایح شهردای، ۸ مورد پاسخ به فرمانداری، ۲ مورد رد ابطال مصوبه و ۱۵ مورد در خصوص انتخاب اعضا در چهارچوب شوراها و مجموعه‌های تخصصی بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تقریبا ۴۵ مجموعه، شرکت، سازمان و هیات مدیره وجود دارد که اعضای شورای شهر غیر از جلسات علنی، کمیسیون‌ها، ماده ۱۰۰ و… در آن‌ها شرکت می‌کنند یعنی هر عضو شورای شهر به‌طور میانگین به‌عنوان ناظر در این مجموعه‌ها حضور دارد.

موافقت شورای شهر با وام ۲۰۰ میلیاردی برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی

صالحی خاطرنشان کرد: در جهت تقویت حمل و نقل عمومی و نقش‌آفرینی خود در جهت کاهش آلودگی هوا موافقت با وام ۲۰۰ میلیاردی برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی، موافقت با وام ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل رینگ چهارم را داشته‌ایم و یکی از وعده‌های شورای ششم و شهردار این است که رینگ را به وضعیتی مطلوب برسانیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شورا چند موضوع جدی در اولویت است، تصریح کرد: اعضای شورا موافقت خود را با وام ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه خط ۲ قطار شهری اصفهان اعلام کردند و در این زمینه اقدام خوبی صورت گرفته است اما نیاز است راهکارهای جدید تامین منابع صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: همکاری جدی با دانشگاه علوم پزشکی در زمینه واکسیناسیون، حمایت ریالی و کمک‌های ریالی در هیئات و مجموعه‌های مردمی و در این ایام بیش از هزار بسته معیشتی به نیازمندان داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: موضوع دبیرخانه ۱۳+۵ را در حال پیگیری هستیم تا گفتمان مشترک در فریاد زدن مسائل اصفهان برسیم‌.

وی اظهار کرد: بحثی که در کمیسیون آب و مناطق ویژه به آن رسیده‌ایم عدم هم‌صدایی دست و اگر رئیس جمهور به اصفهان بیاید نمی‌توانیم هم‌صدا ۵ معضل اساسی اصفهان را مطرح کنیم و این مورد باعث می‌شود در فضای فرا استانی توجه آن‌طور که نیاز است باشد مطرح نشود و شورای شهر در این نسیر پیش‌قدم شده است تا همه باهم همدلی و همصدایی را برای مطالبه‌گری ملی داشته باشیم.

در اصلاح بودجه شعارمان توزیع عدالت است

صالحی گفت: در حوزه اصلاح بودجه یکی از شعارهایمان عدالت در توزیع بود و در این مسیر برخی تغییرات که منافی عدالت بود از جمله تغییر هشت و نیم میلیاردی از محله کم برخودار همت‌آباد به محله برخوردار همان منطقه که در آن تغییر نظر صورت گرفت و نسبت به اصلاح آن تاکید شد.س

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: در حوزه مسائل زیست‌محیطی توافق‌نامه‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت؛ حدود ۴۰۰ تن دفن زباله در روز داریم و نیاز است در این مورد تجدید نظر شود و قرار بر این است ازجمع‌آوری زباله ارزش افزوده‌ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجه مراجعات به کمیته‌های نظارتی شورای شهر و شهرداری موضوع تفکیک فیزیکی در زمین‌های کم‌تر از ۵۰۰ متر است که عدم شفافیتی در فرایند آن وجود دارد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

صالحی اظهار داشت: در حوزه جداول تراکم نیاز به بازنگری جدی داریم و بخش زیادی از آن در شورا طی شده؛ بخشی از بی عدالتی در توسعه شهر ناشی از این مورد است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: با توجه به تاکیدات شورا در بحث فرونشست این موضوع قابل حق است و با نگاه کارشناسی و هم‌افزایی قابل کنترل خواهد بود.

وی توضیح داد: یکی از شعارهای شورا مشارکت مردم و نخبگان در اداره شهر است و در حال پیگیری این موضوع در جلسات علنی هستیم و در شکل‌گیری فرایندی از نخبگان استفاده می‌کنیم.

صالحی عنوان کرد: تا به الآن ۱۰ جلسه کمیته‌های نظارتی مناطق تشکیل شده که در طی آن ۳۴۸ نفر از شهروندان شرکت کرده‌اند و رئیس شور نیز در طول ۷ جلسه با ۸۷ نفر به‌طور مستقیم صحبت کرده‌اند.

سامانه «سوت‌زنی» در دست رونمایی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از وعده های شورا سالم‌سازی فضای اداری بود که سامانه “سوت‌زنی” شورا در مسیر رونمایی است و تمام زیرساخت‌های آن فراهم شده است و در ۳ بخش قابل پیگیری است‌ و نحوه ضمانت اجرای آن در چهارچوب رونمایی ذکر خواهد شد.

وی یادآور شد: در تلاشیم با کمک مردم در فرایند منطقی با حمایت از سوت‌زن‌ها و آبرو و کیان فعالان حوزه شهری این گزارشگری را به اجرا برسانیم تا شورا در مرحله نظارت رو سفید باشد.

صالحی در خصوص بحث سکه‌های مراسم تودیع و معارفه شهردار مطرح کرد: اشکالاتی که وجود داشته نیاز است اصلاح شود اما این اصلاحات نیاز به چهارچوب دارد؛ برای مراسم‌های تودیع و معارفه پروتکل‌ و شیوه‌نامه خاصی نداریم و پیشنهادمان این است این موارد شیوه داشته باشد هرچند تغییراتی در مراسم معارفه استاندار ایجاد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: تلاش این بود که این اتفاق با حداقل هزینه اتفاق بیفتد و در ،نوع پذیرایی، تغییر مکان و… این تغییرات رخ داد؛ همچنین شاهدیم مراسم‌های تودیع و معارفه با نهایت احترام و بهترین شکل صورت گرفته است.

وی با اشاره به نشست ادوار کمیسیون عمران گفت: مصداق گفت‌وگو در این جلسات مشخص است و انتقال تجربه رخ می‌دهد؛ ما تجارب را می‌شنویم و خود را از تجارب و دانش محروم نمی‌کنیم اما استفاده از آن‌ها همان تغییر ریل است

صالحی در خصوص پیگیری موضوع فرونشست اظهار داشت: مطالعات فرونشست از گذشته در شورا صورت گرفته و از نتایج تحقیقات گذشته استفاده می‌کنیم و چند نشست با حضور کارشناسان این حوزه مطرح شده است؛ همچنین در کمیسیون آب و مناطق ویژه جلساتی با حضور اساتید دانشگاه‌ اصفهان و صنعتی صورت گرفته است‌.

اولویت‌های شورای شهر در بحث بودجه به شهرداری ابلاغ شده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار برگزیده های ایران در خصوص انتظارات شورا از بودجه ۱۴۰۱ توضیح داد: محله‌‌محوری، توزیع عادلانه، اولویت‌های کلان عمرانی و باور به برنامه و سیاست‌گذاری کلانی که در  قالب منشور شورا است به‌عنوان مهم‌ترین موضوعات از سمت شورا به شهرداری ابلاغ شده است و نیاز است همه موارد توجه قرار بگیرد.

از عکاس جشنواره کودک و نوجوان تقدیر می‌کنم

وی با اشاره به عکس منتشر شده از جشنواره کودک و نوجوان بیان‌ داشت: جشنواره کودک آرمانی نبود اما تغییراتی نسبت به قبل رخ داد و اشکال از عکس منتشر شده نبود بلکه اشکال از برداشت‌هایی بود که از آن عکس صورت گرفت و از عکاس عکس نیز تقدیر می‌کنم.

 

صالحی خاطرنشان کرد: به‌ دنبال این هستیم با کنترل هزینه‌ها بار را از بخش ساختمانی برداریم تا به آن نیازمند نباشیم؛ در این مسیر به‌دنبال سهام گردانی و اوراق هستیم تا شیوه‌های جدید مشارکت را پیش بگیریم و در این مسیر به بخش خصوصی نیاز داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کمیسیون خدمات شهری توصیه‌های جدی در بحث پساب داشته است و همکاری‌مان با مجموعه‌ها در تصفیه پساب و روش‌های نوین در بحث آب در مراحل تقیقاتی است؛ همچنین سیاست‌های کنتدلی در بحث فضای سبز در حال پیگیری است و سیاست‌گذاری آن انجام شده است.

وی تأکید کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری است و عدم هزینه درست آن ظلم به مردم است؛ استفاده از تجارب در تضاد با مطالبه‌گری نیست.

صالحی عنوان کرد: بحث آب وظیفه مستقیم شهرداری نیست اما وقتی گفت‌وگو را مطرح می‌کنیم نیاز است نسبت به مسائل مردم واکنش داشته باشیم و در این مسیر کمیسیون آب و مناطق کم برخودار را ایجاد کردیم؛ همچنین نشست با استاندار و نمایندگان در این مسیر قدمی رو به جلو است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: یکی از بحث‌های درآمد پایدار گردشگری است تا حال اصفهان را خوب کنیم و به اصفهان پساکرونا نیز توجه کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم‌ و از فعالان این حوزه حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: در شورای ششم دکترین‌مان این است که ساختارهایی که در اختیار است را اشتراک‌گذاری و حمایت کنیم و پس از آن نگاه‌مان بر مبنای ایجاد ارزش افزوده برای اصفهان باشد.

اگر قائل به گفت‌گو هستیم باید تحمل شنیدن نظرات مختلف را داشته باشیم

صالحی گفت: اگر قائل به گفت‌گو هستیم باید تحمل شنیدن نظرات مختلف را داشته باشیم و اصفهان به این سعه صدر در گفت‌وگو نیاز دارد اما در تصمیم‌گیری نیاز به تامل داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: در بخش خصوصی و گردشگری نیاز به گفتمان مشترک داریم و اظهار اصفهان به موضوع کم برخوردار یا برخوردار اشتباه است و نیاز است حد واسط آن را در نظر بگیریم‌.

به‌دنبال لایحه حمایت از اصحاب رسانه هستیم

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات شورا لایحه اجرا نشده حمایت از اصحاب رسانه است که به‌دنبال اصلاح آن هستیم.

صالحی با اشاره به بحث اختلالات پیش آمده در جایگاه‌های سوخت اظهار داشت: تنها بخشی که تحت تاثیر قرار گرفت همان تابلوها بود و به جهت مسوولیت اجتماعی برای کاهش فشار بر جایگاه‌های سوخت حمل و نقل عمومی را رایگان کردیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: باید بپذیریم اختلالات پیش آمده برای بار اول و آخر نبوده و نیاز است آستانه تاب‌آوری زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم.

وی در خصوص ادامه دادن مسیر سیاست‌های شورای قبل توضیح داد: هر چیزی که مبنای علمی داشته باشد، برای منافع مردم باشد وتغییر در آن هزینه مجدد برای مردم ایجاد نکند به آن وفاداریم و از مصادیق آن ادامه رینگ چهارم، خطوط اتوبوس، خط ۲ مترو و… شاهدیم.

صالحی عنوان کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ صفر است و تلاش‌مان این است در بازنگری همه چیز را از اول شروع نکنیم اما حوزه فرهنگی و اجتماعی نیاز به تغییرات دارد.

شورای شهر منتخب همه مردم است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: الگوی شهر زندگی شهر همگرا مطرح شده؛ ما متخب همه مردم هستیم و زمانی می‌توانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم که همه در آن مشارکت داشته باشند و در موضوعی مانند انتخاب شهردار شاهد این موضوع بودیم‌.
وی یادآور شد: به دنبال احیا ۲ مورد مشارکت و کارآفرینی هستیم؛ نگاه‌مان در بحث حمایت‌ها حل مسائل شهر است و شرایط را به لحاظ سیاستی ایجاد می‌کنیم.

صالحی با اشاره به حضور متولیان بحث آب در جلسات علنز شورا مطرح کرد: تا به امروز حضور متولیان آب در جلسات شورا خوب بوده و به الگوهای خوبی رسیده‌ایم؛ در این مسیر برای فرماندار جدید نیز آرزوی توفیق داریم و فکر می‌کنم این انتخاب با توجه به اشتراکات نظری که وجود دارد به هم‌صدایی بیش‌تر کمک می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: در هر جلسه صحن شورا تذکرات و نطق درباره مسائل عمده شهر را داشتیم و در ادامه نیز نکات خارج از چهارچوب شورا را مطالبه خواهیم کرد.

وی در خصوص دیدار اخیر اعضای شورا با آیت‌الله مهدوی ادامه داد: با علمای مختلف در چهارچوب اختیارات جلساتی را داشتیم و جلسه اخیر با آیت‌الله مهدوی جلسه خوب و مفیدی بود؛ مواردی که از بیرون برای شورای شهر مطرح می‌شود با موردی که در داخل شورا مطرح است متفاوت است و معتقدیم تضارب آرا با حفظ چهارچوب و حریم‌ها نظرات بیان شود.

در انتصابات شهردار دخالتی نمی‌کنیم تا از آن‌ها مطالبه‌گری کنیم/ صادقیان از شورای مرخصی گرفته است

صالحی با بیان اینکه در انتصابات دخالتی نداریم تا در آینده بتوانیم از آن‌ها مطالبه‌گری کنیم، گفت: در حال احصا تمام مصوبات اجرا نشده ۸ سال گذشته هستیم تا دلایل عدم اجرای مصوبات پیشین پایش و بررسی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مسوولیت جدید غلامحسین صادقیان عضو شورای شهر، گفت: آقای صادقیان از شورا مرخصی گرفته‌ است و تا این لحظه استعفایی صورت نگرفته است؛ اگر شرایط حضور در شغل دیگر ضربه‌ای به حضور در شورا وارد نکند و تقاضایی صورت نگیرد استعفا صورت نمی‌گیرد و در صورت استعفا جایگزینی با شورا نیست و تنها بحث موافقت یا مخالفت با استعفا توسط شورا انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا