Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
اولویت تسهیل صادرات به کشورهای همسایه همسو با اهداف دولت - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

اولویت تسهیل صادرات به کشورهای همسایه همسو با اهداف دولت

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، عبدالله سجادی جاغرق در نشست تخصصی با صادرکنندگان استان مرکزی اظهار داشت: فعالان حوزه تولید و صادرات کشور در تمامی استان هایی که به عنوان قطب صنعتی کشور مطرح هستند، متاسفانه به دلیل فقدان حلقه های تعاملی ، از خدمات و حمایت های صندوق ضمانت صادرات بی اطلاعند و از این جهت با حلقه بسته ای از مشتریان روبه رو هستیم در حالی که می توانیم از ظرفیت ها  و پتانسیل های ویژه فعالان و کارآفرینان حوزه صنعتی کشور به بهترین شکل برای گسترش صادرات بهره مند شویم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بر لزوم فعالیت موثر کارگزاری ها به ویژه در استان مرکزی تاکید کرد و اظهار داشت:  شاید دلیل عدم مراجعه صنعتگران برای استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران، بروکراسی ها باشد که صندوق ضمانت صادرات ایران به طور قطع اعلام می کند که از این پس با متوقف کردن بروکراسی های زائد و مانع ارائه خدمت به صنعتگران بسترهای حضور فعالان حوزه صنعت را به شکل مطلوبی فراهم خواهد کرد.

سجادی جا غرق خدمات صندوق ضمانت را شامل بیمه نامه های صادراتی و ضمانت نامه های بانکی عنوان کرد و افزود: بیمه نامه های صادراتی برای تضمین پرداخت مبالغ صادراتی در اختیار صادر کننده ها قرار می گیرد به این معنا که طبق مفاد این بیمه نامه، اگر به هر دلیلی، طرف خارجی از پرداخت پول به صادر کننده امتناع کرد، صندوق ضمانت موظف به پرداخت پول به صادر کننده بوده و با دریافت مستندات جانشین وی در کشور هدف خواهد شد تا از طرق قضایی نسبت به بازیافت وجه اقدام کند.

وی همچنین اظهار داشت:ضمانت نامه های بانکی نیز از سوی صندوق ضمانت صادرات ایران به صادر کنندگانی که مایل به دریافت تسهیلات از بانک ها هستند، تعلق می گیرد به این نحو که صندوق با شرایط بهتری خدمات ضمانتی را به نفع آنها در وجه بانکی که می خواهد تسهیلات دهد، ارائه می کند.

وی افزود: بانک ها ملزم هستند برای صادرکنندگانی که با ضمانت صندوق معرفی می شوند، تا میزان ۲ درصد سود تسهیلات وام را به نفع آنها کاهش دهند.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران بر لزوم آشنایی بیشتر صنعتگران با خدمات صندوق تاکید کرد و افزود: وجود تولیدکننده های خلاق و کارآفرین در کشور ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می توانیم با استفاده از آن، سهم صادرات کشور را افزایش دهیم و قطعا تولیدکنندگان اگر بتوانند تولیدات خود را به نحو شایسته و با امنیت خاطر صادر کنند، موجب افزایش ارزش افزوده، گردش منابع و تولید کار در کشور خواهند شد.

وی با اشاره به میزان خدمات دریافتی استان مرکزی افزود: استان مرکزی از بدو شروع به فعالیت صندوق تاکنون، به میزان ۷۵ میلیون دلار خدمات دریافت کرده است که ۹۰ درصد آن نیز در قالب ضمانت نامه بانکی بوده است .

وی با عنوان اینکه در حال حاضر متوسط سهم صادرات استان مرکزی ۱.۱ میلیون دلار است، اظهار داشت: استان مرکزی برای اینکه به استاندارد کشوری برسد، باید به میزان ۲۰درصد صادرات خود از صندوق ضمانت صادرات ایران، خدمات دریافت کند و این در حالی است که تنها یک سوم حق و سهم خود را از این صندوق وصول کرده است.

 سجادی جاغرق به ۳۳۰۰ واحد صنعتی فعال در استان مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: سهم مشتریان صندوق ضمانت صادرات ایران از فعالان حوزه صنعتی استان مرکزی از بدو آغاز به فعالیت ۲۲ نفر و در حال حاضر فقط ۶ نفر است.

 وی افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران یک خدمات دهنده دولتی است که مکلف به حمایت از صادرکنندگان در سراسر کشور است و حمایت از تمامی تولیدکنندگان را افتخار خود می‌داند.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا