چهارمحال و بختیاری

اولین بیمارستان تخصصی اسبِ کشور در چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

اصغر قائدامینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به عنوان استان پیشرو در زمینه احداث کلینیک‌های دامپزشکی در سطح کشور فعالیت می‌کند،گفت: ۲ کلینیک دامپزشکی در دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی استان فعالیت می‌کنند که دانشگاه‌ آزاد ۲ آزمایشگاه قوی را در خود جای داده است و امکانات این آزمایشگاه شرایط تاسیس بیمارستان تخصصی است را نیز فراهم کرده است. 

مسئول باشگاه اسب سوارکاری دانشگاه آزاد شهرکرد افزود: همه امکانات اولیه در این آزمایشگاه موجود است و تنها حمایت مسئولان را نیاز داریم که البته بخشی از کارها اداری پیشرفته و در حال فراهم کردن شرایط لازم هستند تا در تابستان سال آینده اولین بیمارستان تخصصی اسب کشور را در شهرکرد افتتاح کنیم.

بیمارستانی که سبب ارزآوری بالا خواهد شد

وی ادامه داد: قرار است دانشگاه طرح توجیهی را آماده و تحویل دهد که میزان اعتبار و مسائل مورد نیاز در این طرح پیش بینی خواهد شد که با وجود امکانات لازم که در آزمایشگاه موجود است اعتبار خاصی نیاز نخواهیم داشت.

 قائدامینی با بیان اینکه در استان‌های همجوار نیز چنین امکانی وجود ندارد، اظهار کرد: قطعاً متملکین و اسب‌داران برای درمان اسب‌هایشان از استان‌های همجوار به این استان مراجعه می‌کنند و این وضعیت خوب برای استان در سطح کشور لحاظ خواهد شد.

مسئول باشگاه اسب سوارکاری دانشگاه آزاد شهرکرد گفت: ساخت بیمارستان تخصصی اسب می‌تواند در بخش‌های دامپزشکی، تهیه تجهیزات و وسایل، شغل‌های غیرمستقیم، کارگران ساده و یا متخصص و … اشتغالزایی کند و ارزآوری بسیاری را برای استان به همراه داشته باشد که برای وجه تمایز این استان نسبت به استان‌های دیگر در سطح کشور باشد.

وی در پایان افزود: تاکنون در سطح کشور بیمارستانی با این حجم امکانات که در نظر ماست دیده نشده و می‌توان گفت این بیمارستان اولین بیمارستان تخصصی اسب در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا