آذربایجان غربی

اولین رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهر جدید چهاربرج معرفی شد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، مراسم معارفه اولین رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهر جدید چهاربرج صبح شنبه ۲۰ آذر در سالن جلسات فرمانداری با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان چهاربرج برگزار شد.

امام جمعه چهاربرج گفت: کتاب و کتابخوانی حلقه گمشده بین جوانان و نوجوانان امروزی است. و گسترش فرهنگ کتابخوانی بین آحاد مختلف مردم امری بسیار ضروری است و برای توسعه آن در این شهرستان باید تمام تلاش خود را به کار گرفت.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به توانمندی جوانان چهاربرجی در زمینه‌های مختلف، ادامه داد: ایجاد انگیزه بین دانش آموزان در راستای ارتقا فرهنگ کتابخوانی امری ضروریست و بایستی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی در پایان گفت: مستقر شدن اداره کتابخانه‌های عمومی در چهاربرج فقط با نام نباشد. و انتظار می‌رود با توجه به نیاز شهرستان از لحاظ نیروی انسانی تجهیزات، اداره کتابخانه‌های عمومی شهر چهاربرج مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت وجود کتابخانه سیار عمومی برای توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی مردم به کتاب در سطح استان گفت: تقویت مراکز فرهنگی و اثربخشی برنامه‌های پیش بینی شده در این مراکز، همکاری نهادها و سازمان های مرتبط را می طلبد.

معصومی کتابخانه را ویترین فرهنگی جامعه دانست و افزود: توسعه همه جانبه کشورها بدون پیوست فرهنگی و بدون همگرایی با سایر حوزه ها محکوم به شکست خواهد بود. لذا در کشورهای پیشرفته، نقطه آغاز توسعه فرهنگی، تأسیس کتابخانه‌های عمومی است.

وی بسط و توسعه ارتباطات اجتماعی را از اهداف کتابخانه‌های عمومی برشمرد و گفت: گسترش فرهنگ مطالعه در بین مردم منجر به تسهیل ارتباطات روزمره و افزایش سطح آگاهی مردم شده و موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: شهر چهاربرج دارای ظرفیت‌‌های فرهنگی خوبی است و بایستی با تکیه بر این ظرفیت‌ها، فضای کتابخانه‌ای شهرستان افزایش یاید.

معصومی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک پایگاه فرهنگی عمل می‌کنند اما کمبود بودجه، ما را با مشکلاتی مواجه کرده است که امیدواریم با حمایت فرمانداران، بودجه تخصیصی در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستانها به کتابخانه‌های عمومی افزایش یابد.

در پایان امیرعلی محمودی بعنوان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چهاربرج معرفی شد.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا