فرهنگ و هنر

اولین محفل ادبی با عنوان «نگین سلیمانی» در هرات برگزار شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان برگزیده های ایران، اولین محفل ادبی تحت عنوان «نگین سلیمانی» با حضو شاعران، نویسندگان و فرهنگیان ایران و افغانستان در مقر سرکنسولگری ایران در هرات به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. 

محمد صدیقی‌فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در مراسم افتتاح این محفل ادبی گفت: اسلام داری ابعاد مختلف هنری بوده و شاعران ما پیشگامان هنر اسلامی هستند که باید رسالت خود را در راستای تبلیغ و نشر جانفشانی‌های شهیدان اسلام انجام دهند.

 

وی افزود: به برکت نام شهید سلیمانی، این همایش مقدمه‌ای برای ارتباط بیشتر شاعران افغان و ایرانی خواهد بود.

 

 

«محمدداوود منیر» نویسنده، استاد دانشگاه و از اعضای برجسته انجمن ادبی در هرات نیز در این نشست گفت: دولت‌ها در طول تاریخ عوض می‌شوند، اما فرهنگ و تمدن یک کشور همیشه پابرجا بوده و فرهنگ غنی و ادبیات افغانستان نیز همیشه در این کشور پایدار خواهد بود.

وی تصریح کرد: رسالت ما این است که فرهنگ خود را در برابر هجمه‌ها حفظ کنیم.

منیر ادامه داد: دولت طالبان برخلاف دولت گذشته وعده داده که برای پویایی فرهنگ مردم افغانستان تلاش کند و این فرصت خوبی برای فرهنگیان فراهم کرده تا با گسترش روابط با کشورهای صاحب تمدن از جمله ایران تلاش کنیم.

 

 

وی تاکید کرد: ما از دوستان ایرانی خود انتظار داریم که از انجمن ادبی ۹۱ ساله هرات حمایت کرده و برای رشد این موسسه تلاش کنند. 

در ادامه این همایش برخی از شاعران ایرانی و افغان اشعار خود را در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند. 

انتهای پیام/ ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا