خراسان رضوی

اولین هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در مشهد افتتاح شد

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنر‌های زیبا ویژه دختران در مشهد اظهار کرد: هنرستان هنر‌های زیبا واقع در بلوار نماز در سه رشته گرافیک، سینما و نمایش دانش آموز تربیت می‌کند.

جواد روشندل با بیان اینکه ساختمان این هنرستان با مشارکت خیر مدرسه‌ساز احداث شده است، ادامه داد: این هنرستان بر اساس تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با دریافت مجوز‌های لازم به عنوان هنرستان وابسته راه اندازی شد.

وی راه اندازی این هنرستان را اقدامی مثبت در راستای توسعه آموزش‌های هنری و عدالت جنسیتی دانست و خاطرنشان کرد: این هنرستان در سه رشته گرافیک، سینما و تئاتر هنرجو می‌پذیرد و ۹۶ نفر برای سال اول در این هنرستان که در ناحیه ۶ آموزش و پرورش مشهد قرار دارد ثبت نام کرده‌اند.

گفتنی‌است؛ بیش از ۴۵ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در شاخه فنی و حرفه‌ ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که این میزان بیش از میانگین کشوری است، همچنین یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا