اخبار روز

اولین واکنش روسیه به تعلیق از اف‌ای‌تی‌اف

اولین واکنش روسیه به تعلیق از اف‌ای‌تی‌اف

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود که تصمیم این گروه برای تعلیق عضویت روسیه در این سازمان یک “اقدام تاریخی” است.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به این اقدام گفت: وزیر خزانه‌داری آمریکا ظاهرا در اجرای یک ابتکار عمل سیاسی شده در چارچوب یک مجمع چندجانبه طبق دستور اقدام می‌کند. همه اینها غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه به نظر می‌رسد.

وی همچنین یادآور شد که روسیه در طول ۲۰ سال عضویتش در این سازمان کارهای زیادی در ارتقا و پیشبرد استانداردهای موثر در حوزه مقابله با روندهای جنایی انجام داده و یکی از موثرترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های مقابله با پولشویی ملی را ایجاد کرده است.

سفیر روسیه در واشنگتن همچنین ادامه داد: دولت ایالات متحده از درک این مساله عاجز است که تعلیق عضویت روسیه در این نهاد گامی خطرناک است که در نهایت به فرسایش ساز و کار جهانی برای مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و اشاعه تسلیحات کشتار جمعی منجر می‌شود.

این دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت، به نظر می‌رسد که واشنگتن مایل است رفاه و ثبات بشریت را قربانی کند تا به طور پیش پا افتاده و دیوانه‌وار یک حساب قدیمی با روسیه را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: مشخص است که تمامی اعضای FATF را می‌توان برای نیازهای فرصت طلبانه واشنگتن و با هدف گسترش تلاش‌هایی برای تضمین امنیت بین‌المللی تعلیق کرد.

سرویس نظارت مالی فدرال روسیه روز جمعه اعلام کرده بود که تعلیق این کشور در تضاد با اهداف FATF برای حفاظت از سیستم‌های مالی و اقتصاد جهانی به طور کلی در برابر پولشویی، تامین مالی تروریسم و اشاعه تسلیحات کشتار جمعی است. سازمان دیده‌بان روسیه تصریح کرد که این تعلیق هیچگونه تعهد و محدودیتی برای موسسات مالی در روسیه و خارج از کشور ندارد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا