اخبار روز

اوکراین از ضدحمله به روسیه منصرف شد؟

اوکراین از ضدحمله به روسیه منصرف شد؟

دنیس شمیهال در مصاحبه با روزنامه آمریکایی هیل خاطرنشان کرد: کی‌یف از طرف کشورهای دوست و شریک برای حمله به مناطق تحت کنترل روسیه تحت فشار نیست و ممکن است این حمله را تا تابستان به تاخیر بیاندازد.

وی با بیان اینکه بیشترین فشار برای شروع زودتر ضدحمله علیه روسیه، از داخل اوکراین است، تصریح کرد: شرکای ما می فهمند که برای شروع یک ضدحمله باید صد درصد از موفقیت آن مطمئن بود.

این مقام اوکراینی در پاسخ به سئوالی درباره تاثیرات درز اطلاعات ضدحمله اوکراین بر برنامه اجرای آن نیز گفت: ما ثابت کرده ایم که می توانیم سرزمین مان را آزاد کنیم. ما از شرکایمان می خواهیم تجهیزات نظامی بیشتری از جمله تانک، مهمات، هواپیما و خودروهای زرهی در اختیار ما قرار دهند.

اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی اوکراین روز سه شنبه در گفت و گو با یک رسانه آلمانی گفته بود که ضدحمله علیه روسیه را تا حدممکن به تعویق خواهد انداخت.

یان گاگین، مشاور رئیس منطقه دونتسک نیز به تازگی اعلام کرده که اوکراین از نظر تجهیزات نظامی، آمادگی کافی برای انجام ضدحمله را ندارد.

تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع نزدیک به رییس‌جمهوری اوکراین عنوان کرد: پس از درز اسناد محرمانه پنتاگون شامل طرح آمریکا و ناتو برای تجهیز ارتش اوکراین برای حمله به روسیه، کی‌یف برخی از طرح‌های نظامی‌اش را جایگزین کرده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، دستکم بخشی از این اسناد افشا شده، واقعی هستند که ابعاد جاسوسی‌ها از متحدان آمریکا، رژیم صهیونیستی و اوکراین را نشان می‌دهد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید همزمان با تحقیقات در راستای کشف منبع افشای اطلاعات محرمانه این وزارتخانه، تلاش‌های بین سازمانی را به منظور ارزیابی اثر افشای اسناد اطلاعاتی مذکور بر امنیت ملی این کشور و متحدان و شرکای آن، آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، اوکراین نیز اعلام کرده است که رئیس جمهور و مقامات ارشد امنیتی این کشور روز جمعه به منظور بحث در مورد راه‌های جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه دیدار کرده‌اند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا