کرمانشاه

اُمیکرون به کرمانشاه رسید/ ۱۲ مورد ابتلا شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، توییت سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درخصوص آخرین آمار موارد مثبت شناسایی شده اُمیکرون در کشور تا تاریخ ۱۷ دی‌ماه نشان می‌دهد تاکنون ۱۲ مورد سویه امیکرون در کرمانشاه تشخیص داده شده است.

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که مجموع مبتلایان به اُمیکرون «آذربایجان شرقی ۴، آذربایجان غربی ۱، اصفهان ۳۸، البرز ۴، بوشهر ۹، تهران ۸۵، چهارمحال و بختیاری ۱، خراسان رضوی ۷۸،‌ زنجان ۸، سیستان و بلوچستان ۱۰، برگزیده های ایران ۱۱، قم ۱۱،‌ کردستان ۱، کرمان ۳، کرمانشاه ۱۲، گلستان ۲، مازندران ۳۶، مرکزی ۹،‌ هرمزگان ۱۲۲،‌ همدان ۲، یزد ۱۷، لرستان ۳ مورد» در کشور به ۴۶۷ مورد رسیده است.

بنا بر این گزارش، کرمانشاه با ۱۲ مورد میان استان‌های لرستان با ۳ نفر، همدان با ۲ مورد و کردستان با یک نفر در صدر ابتلاء به اُمیکرون در غرب کشور است.

سارا شاه‌آبادی، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران، اظهار داشت: با توجه به اینکه سویه اُمیکرون در کشور در حال گسترش است و امکان ابتلا کسانی که واکسیناسیون کامل را انجام ندادند وجود دارد توصیه می‌شود حتما تزریق دُز سوم را جدی بگیرید.

وی تصریح کرد: کسانی که ۱۸ سال به بالا سن دارند و حداقل سه ماه از تزریق نوبت دوم آن‌ها گذشته است برای تزریق نوبت سوم در اولین فرصت اقدام کنند چون ۲ تا سه هفته برای ایجاد ایمنی برای مقابله با ویروس در بدن زمان طول می‌کشد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۳۵ پایگاه تجمیعی در استان؛ گفت: در ایام تعطیل مراکز تجمیعی فعال هستند و همچنین خانه‌های بهداشت در روستاها و پایگاه‌های سلامت در نقاط شهری امر واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

وی در پایان همچنان بر استفاده از ماسک تأکید داشت و افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با انجام واکسیناسیون کامل، می‌توانیم از ابتلا به سویه جدید کرونا خود را محافظت کنیم.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا