اردبیل

اُمیکرون در اردبیل رویت نشده است/ «تزریق ذُز سوم واکسن» مهم‌ترین سلاح در برابر جهش کرونا

حسن اصغری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: در روز گذشته اخباری مبنی بر این‌که فرد اردبیلی حاضر در استان هرمزگان به ویروس کرونا از نوع اُمیکرون در فضای رسانه‌ای منتشر شد.

وی افزود: متاسفانه این فرد از تزریق واکسن پرهیز کرده بود و با توجه به حساسیت موضوع در کمترین زمان ممکن خانواده فرد مبتلا در شهرستان خلخال مورد بررسی قرار گرفتند که خوشبختانه به ویروس کرونا مبتلا نبودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هرگونه بیماری که کمترین شباهتی به ویروس نوع اُمیکرون داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ در روزهای گذشته چند مورد ابتلا و فوت بیماران در شهرستان پارس‌آباد مشکوک به اُمیکرون بودند که طی بررسی‌های سریع و دقیق انجام‌شده، مشخص گردید ویروس مبتلایان از نوع اُمیکرون نیست.

«تزریق ذُز سوم واکسن» مهم‌ترین سلاح در برابر جهش کرونا

اصغری ادامه داد: کیت‌های تشخیص ویروس اُمیکرون از روزهای اولیه رویت این نوع ویروس در کشورمان، در استان اردبیل تهیه شده است و در صورت ورود ویروس‌ به استان در کمترین زمان ممکن شناسایی خواهد شد.

وی بیان کرد: سرایت‌پذیری این ویروس به نسبت ویروس‌های گذشته بالا است و در صورت ابتلای یک نفر به ویروس اُمیکرون، می‌تواند حداقل ۱۰ نفر را به شکل قطعی مبتلا کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بهترین روش در امان ماندن از این ویروس، تزریق دُز سوم واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا