کرمانشاه

اُمیکرون پشت درهای کرمانشاه کمین زده است/ تزریق دُز سوم واکسن به بیش از ۱۵۸ هزار نفر در استان

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، اظهار داشت: تا کنون در استان ۸۸.۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول و  ۷۴.۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی تعداد واکسن‌های تزریق شده در نوبت سوم را ۱۵۸ هزار و ۳۴۶ مورد اعلام کرد و گفت: با تزریق دُز سوم حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد در برابر اُمیکرون ایمن می‌شوند، بنابراین نباید در تزریق آن غفلتی صورت گیرد.

*کرونا دست‌بردار نیست/ مرگ ۲ کرمانشاهی دیگر

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اشاره‌‌ای  به آخرین اخبار کرونایی استان داشت و افزود: هم‌اکنون ۱۲۵ بیمار با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۳ مورد در بخش‌های ویژه و چهار بیمار هم اینتوبه هستند.

وی با اشاره ۲ مورد از فوت با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا در استان، ادامه داد: مجموع جانباختگان استان با ابتلای قطعی به کرونا همان ۲ هزار و ۹۲۱ نفر رسیده است.

وی تعداد کل بستری‌ها تا به امروز را ۶۹ هزار و ۴۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۱ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته با علائم کرونا بستری شده که ۲۶ نفر بیشتر از دیروز بوده و همچنین در همین بازده زمانی هم ۴۵ مورد پس از بهبودی از بیمارستان‌های سطح استان ترخیص شده‌اند.

محمدی یادآور شد: طی شبانه‌روز گذشته هشت مورد بیمار مثبت بستری و ۱۵ مورد بیمار سرپایی مثبت شناسایی شده است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ موردی از اُمیکرون در کرمانشاه شناسایی نشده است، ولی حتما وارد استان خواهد شد.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا