سیاسی

اگر می خواهید به وصیتنامه بنیانگذار انقلاب عمل نکنید چرا آن را در دانشگاه درس می دهید؟

اگر می خواهید به وصیتنامه بنیانگذار انقلاب عمل نکنید چرا آن را در دانشگاه درس می دهید؟

به گزارش برگزیده،در التزام به سیره بنیان گذار انقلاب چقدر به این هندسه باورمندیم و چقدر کلام و منطق روح‌الله برای ما حجت است؟

روزنامه جمهوری اسلامی در این زمینه نوشته است:جواب را باید در رفتار فردی و حرفه‌ای و ساختاری خود بجوییم. جوانی غیر سیاسی که به ضرورت شرکت در آزمون، وصیت نامه امام را می‌خواند زبان به اعتراض گشود که چرا وصیت‌های امام در زندگی ما چنین غریب افتاده است؟ چرا ما و مسئولان و نهادهایی که جایگاه مان را مدیون امام هستیم عکس مسیری که امام برای مان ترسیم کرده بود قدم برمی داریم؟ می‌گفت، چرا مخاطبان تصریحات امام بدان بی‌توجهند. بی‌توجهی پیشکش، چرا خلاف آن عمل می‌کنند؟

حرف دیگر اما پر تامل‌تر او که از زبان دیگران هم – با ادبیات گوناگون – شنیده‌ایم این است که وقتی به وصیت‌های امام عمل نمی‌کنید، دلیل اصرار بر تدریس آن در دانشگاه و انتخاب به عنوان منبع آزمون چیست؟ تا وقتی نخوانده‌ایم می‌پنداریم همه برنامه‌ها ناظر به منطق و مکتب امام است اما وقتی می‌خوانیم و متوجه تناقض می‌شویم، یک سؤال بزرگ دیگر در ذهن ما نقش می‌بندد: چرا ما میراث خواران امام، خرج خود را جدا نکرده، راه دیگر می‌رویم؟

۲۳۳۰۲

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا