آذربایجان شرقی

ایجاد اشتغال ۴۹۰۰ نفر با راه‌اندازی ۳۲۰ واحد صنعتی جدید در آذربایجان‌شرقی

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، غلامعلی راستی در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن از راه‌اندازی ۳۲۰ واحد صنعتی جدید در استان در هشت ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: این تعداد واحد به همت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان ایجاد شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال میزان جواز تاسیس واحد صنعتی صادره با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ فقره بود که از این تعداد ۱۶۶۱ مورد ایجادی و ۱۶۴ فقره توسعه ای است.

راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه نخست استان در ذخیره مواد معدنی گفت: جذب سرمایه‌گذار جدید برای اکتشافات معدنی و توسعه معدن‌کاری و نهایتا ایجاد صنایع پایین دستی در دستور کار مسوولان وزارت صمت و مدیران استانی قرار دارد. 

سرپرست سازمان صمت آذربایجان‌شرقی، ابراز امیدواری کرد؛ با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به معدن نفلین سینیت سراب و آغاز عملیات اجرایی معدن‌کاری، در ادامه شاهد ایجاد صنایعی مانند سیمان در جوار معدن باشیم و در نهایت به ارزش افزوده مورد نیاز برای رونق اقتصادی استان برسیم.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا