فرهنگ و هنر

ایجاد بازار دائمی برای فروش صنایع دستی نیاز ضروری این حوزه است

ایجاد بازار دائمی برای فروش صنایع دستی نیاز ضروری این حوزه است

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: در سال جاری نمایشگاه نوروزی و تابستانی به صورت فصلی و یک نمایشگاه مناسبتی در ایام اربعین و نمایشگاه دیگری به مناسبت هفته صنایع دستی در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: امسال نمایشگاه‌های یک روزه صنایع دستی در شهرستان‌های جوانرود، پاوه و صحنه هم در کنار جشنواره‌ها برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تا پایان سال اگر فرصت مناسبی پیش بیاید و در صورت تأمین اعتبار نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی گفت: برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ایام اربعین حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که این نمایشگاه با خروجی مناسب حدود ٨٠ میلیارد ریال فروش داشت.

وی عمده محصولات عرضه شده در نمایشگاه‌های صنایع دستی استان کرمانشاه را گلیم، گیوه، البسه محلی، چوب، میناکاری، سفال و سازه‌های سنتی، نمد، زیورآلات سنتی و چرم عنوان کرد.

فرمانی با اشاره به میزبانی هر ساله از استان‌های کشور در نمایشگاه صنایع دستی در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌ها به منظور ارتقاء سطح کیفی منطقه‌ای شدند لذا امسال استان همدان میزبان برپایی این نمایشگاه است.

وی تأکید کرد: ایجاد بازارچه‌های دائمی فروش محصولات صنایع دستی در استان کرمانشاه یکی از دغدغه‌های حوزه صنایع دستی است.

به گفته فرمانی احداث بازارچه دائمی صنایع دستی یک بازار دائمی برای هنرمندان ایجاد می‌کند که منجر به جذب گردشگران برای خرید صنایع دستی استان می‌شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا