آذربایجان شرقی

ایجاد زباله سوز در تبریز تعیین تکلیف شود/ ضعف شورای شهر تبریز در محیط زیست

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، پرویز هادی عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه در زمینه مدیریت پسماند نیازمند استفاده از  تکنولوژی‌های جدید هستیم، اظهار داشت: ایجاد دستگاه زباله‌سوز که از سال‌ها قبل موضوع آن مطرح است باید تعیین و تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان با روش‌های سنتی پسماند تبریز را مدیریت کرد، گفت: امروز دنیا به سمت تفکیک زباله و سیستم‌های بازیافتی قوی رفته که علاوه بر دوست دار محیط زیست بودن ارزش افزوده بالایی نیز دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی پیگیر تعیین تکلیف ایجاد زباله سوز در تبریز است گفت: لازم است کارشناسان تبریزی با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و نیازمندی‌ها را اعلام کنند چرا که کارشناسان خود استان بهتر می‌توانند از نیاز‌های استان و تبریز باخبر باشند.

احد صادقی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه هنوز شورای ششم در زمینه محیط زیست سیاست‌گذاری نکرده است، گفت: باید با سیاست‌گذاری مناسب و مشخص شدن دیدگاه اعضای شورای شهر نسبت به ایجاد زباله‌سوز اقدام کرد.

غلامرضا احمدی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه در خصوص همکاری شهرداری با پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی برای ایجاد پروژه‌های مشترک فناوری گفت: لازم است در زمینه‌های هوشمندسازی و نیازهای دانش بنیان با  پارک علم و فناوری همکاری شود.

وی با بیان اینکه مراکز دانش بنیان می‌توانند بازوی قوی برای حرکت به سمت هوشمندسازی باشند، گفت: شهرداری از این پتانسیل‌ها غافل نماند چراکه این عزیزان توانمندی‌بسیار بالایی دارند.

لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون، کارشناسان، مدیران شهرداری و نمایندگان شرکت‌های فعال در زمینه زباله سوز برگزار ‌شد در خصوص نحوه مشارکت و چگونگی فرآیند همکاری شهرداری و این شرکت ها برای ایجاد زباله سوز در تبریز گفتگو شد. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا