Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ایجاد فصل مشترک اقتصادی بین مناطق ویژه اقتصادی رفسنجان و بم - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

ایجاد فصل مشترک اقتصادی بین مناطق ویژه اقتصادی رفسنجان و بم

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم در دیدار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد و تولید اظهار کرد: این مهم در جهت قطع وابستگی هرچه بیشتر به دنیایی که بدون منطق است، بوده و  باید خودمان را در حوزه اقتصاد تقویت کنیم.

دانشی عنوان کرد: مجموعه صنعتی بخش خصوصی کشور در بم مستقر است و ظرفیت خیلی بالایی دارد، اما عمدتا صنعت مونتاژ است، که اگر بخواهیم شاهد ارتقاء هرچه بیشتر صنعت به ویژه خودرو باشیم، باید تولید داخل را هرچه بیشتر تقویت کنیم ضمن اینکه از دانش و فناوری خارج از کشور هم استفاده کنیم.

 

امام جمعه بم خاطرنشان کرد: حضور شما می‌تواند گام اول باشد چون فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مجموعه شرق استان کرمان وجود دارد، مجموعه شرق استان قابلیت‌های زیادی دارد به‌ویژه در بحث محصول خرما که در سایه این تعاملات می‌توانیم به تقویت صنایع تبدیلی خرما کمک کنیم.

روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز از ارتباط با مدیران اقتصادی شهرستان بم یاد و تصریح کرد: طرحی برای منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در دستور کار داریم که انبارهای مجهزی برای محصولات کشاورزی ایجاد کنیم که با توجه به زیرساخت فرودگاه در حوزه صادرات بتوانیم کمک کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در ادامه سفر به شهرستان بم با  فهمی مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بم دیدار کرد.

شهرام فهمی مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بم ضمن اشاره به تأسیس ارگ جدید، مهمترین بحث مناطق ویژه را مشکل درآمدزایی آنها عنوان کرد و گفت: در ارگ جدید محوریت روی درآمدزایی بوده و درآمدزایی با محوریت سرمایه‌گذاری خاص که تمرکز ما روی خودروسازی است، توانسته مجموعه را سرپا نگه دارد.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با محوریت مس می‌تواند حرکت کند و موفق باشد، ادامه داد: منطقه بم با دریافت عوارض منطقه‌ای از هر خودرو یا محصول درآمدزایی می‌کند و هر چه تولید بالا می‌رود درآمد ما به همان نسبت خوب می‌شود.

 

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بم با ذکر اینکه دومین فعالیت متمرکز ما روی خرماست، ادامه داد: قوانین ناقص مناطق مشکل‌زاست خیلی اختیارات به مناطق داده شده اما عملا از لحاظ اجرا برای کسی شناخته شده نیست.

روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم به معرفی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان پرداخت و اظهار کرد: سازمان مسؤول منطقه رفسنجان شرکت زرینه مس است و در دوره مدیریت جدید قصد داریم بخش بازرگانی منطقه را فعال کنیم که در این زمینه دو طرح صادرات مس و لجن آندی که حاشیه سود بسیاری دارد را مدنظر قرار دادیم.

وی با تأکید بر معرفی منطقه به شهرستان، سرمایه‌گذاران، شرکت مس و صندوق بازنشستگی مس که در دوره قبل به خوبی انجام نشده بود، ابراز امیدواری کرد با رویکرد جدیدی که اتفاق افتاده شاهد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در منطقه رفسنجان باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ابراز کرد: فصل مشترکی بین مناطق ویژه اقتصادی رفسنجان و بم ایجاد می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با تعامل با یکدیگر ضمن افزایش سرمایه‌گذاری، به رونق دو شهرستان و افزایش اشتغال کمک کنیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا