لرستان

ایجاد کشیک های نوروزی بمنظور مدیریت در تامین مواد غذایی مردم در لرستان

ایجاد کشیک های نوروزی بمنظور مدیریت در تامین مواد غذایی مردم در لرستان

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ،سید عماد شاهرخی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی لرستان ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، گفت: تقارن این ایام با اعیاد را به فال نیک می گیریم تا همه در راستای تحقق اهداف بخش کشاورزی موفق باشیم.

وی با اشاره به اهمیت درختکاری در اراضی شیب دار، عنوان کرد: بنا به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی، هر جایی در اراضی شیب دار امکان و قابلیت درختکاری وجود داشته باشد بایستی به مردم واگذار شود و مهمتر از واگذاری و کاشت درخت، نگهداری آن است.

شاهرخی گفت: جهاد کشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تامین امنیت غذایی مردم و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک های نوروزی تشکیل داده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در ایام نوروز ۱۴۰۲ تعطیل نیست، گفت: خدمات رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در همه ایام سال تداوم دارد و ادارات وابسته به سازمان جهاد کشاورزی نیز در ایام نوروز فعال بوده و به مردم خدمات ارائه می دهند.

شاهرخی گفت: در همین خصوص ادارات تابعه با راه اندازی سامانه های ارتباطی در زمینه های بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی ، حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگلها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز ، تامین امنیت غذایی و … در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده خدمت و پاسخگویی به شهروندان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به کاشت درخت در اراضی شیب دار گریزی زد و گفت: برای کاشت درخت در اراضی شیب دار باید دقت نظر وجود داشته باشد و از ارقام و گونه هایی استفاده شود که با خاک منطقه مطلوب باشد تا بتوان به تولید و برداشت مد نظر دست پیدا کرد.همچنین استفاده از کارشناسان و ارتباط آنها با کشاورزان و باغداران می تواند در بهبود عملکرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

شاهرخی با اشاره به نقش و ظرفیت مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عنوان کرد: این سازمان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی است که بایستی از ظرفیت و پتانسیل نظام مهندسی بهترین استفاده صورت گیرد تا در جهت اهداف سازمان بیشترین تاثیرات را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش به برگزاری نمایشگاه کالاهای اساسی جهاد گریزی زد و گفت: برای اولین بار این نمایشگاه با حضور بخش خصوصی برگزار می شود و میوه ها با قیمتی بالغ بر ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز بازار عرضه می شوند قابل ذکر است که میوه ها دارای کیفیت بسیار مطلوب هستند و قابل مقایسه با میوه های عرضه شده در فروشگاههای معمولی نیستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در زمینه کالاهای اساسی هیچ گونه کمبودی در استان وجود ندارد و کار با جدیت انجام می شود و این اطمینان به مردم داده می شود که برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هیچ گونه کمبودی در سطح بازار وجود نخواهد داشت.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا