چهارمحال و بختیاری

ایجاد کمربند سبز برای ۱۶ شهر چهارمحال و بختیاری تصویب شد

ایجاد کمربند سبز برای ۱۶ شهر چهارمحال و بختیاری تصویب شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری ، داریوش رضایی افزود: مطالعه کمربند سبز شهری برای سه شهر استان به پایان رسیده است و در شرف اجرای این طرح قرار دارند.

وی ادامه داد: کمربند سبز فضاهای عریضی است که در حاشیه و یا پیرامون شهرها ایجاد و علاوه بر اینکه رشد بی‌رویه این مناطق را کنترل می‌کند، اجرای این طرح، فرصتی سبز برای نفس کشیدن شهروندان و کاهش آلودگی ناشی از پدیده گرد و غبار نیز محسوب می شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با تحقیقاتی که توسط متخصصان و کارشناسان امور شهری انجام شده یکی از راهکارهای مناسب و اصولی برای افزایش سرانه فضای سبز و بدنبال آن کاهش آلودگی ها و در واقع ایجاد فضایی به عنوان ریه های شهر برای نفس کشیدن بهتر شهروندان، اجرای طرح کمربند سبز است.

رضایی افزود: کمربند سبز در واقع نواری از درختان و درختچه ها است که به دور شهرها کشیده می شود و دارای کارکردهای چند گانه است ولی بیشتر به منظور جدا کردن فضای اصلی از حومه و همچنین حفاظت شهرها در مقابل آلودگی و گرد و غبار، ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: امید می رود با اجرای این طرح در استان بتوان بخشی از نیاز به ایجاد فضای سبز شهری را جبرانکرده و در کیفیت زندگی شهروندان گام موثری برداشته شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا