آذربایجان غربی

ایجاد ۳۰ رشته برای شناخت ادیان دیگر و گفتگویی ادیانی در حوزه علمیه

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه، ظهر چهارشنبه به همراه مدیر و معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اسقف اعظم خلیفه‌گری آشوری، کلدانی و کاتولیک ارومیه، توماس میرم دیدار کرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه اظهار داشت: آشوریان یکی از تمدن‌های برتر و پر قدمت بشری و بازمانده‌های یک تاریخ کهن هستند و از این جهت ارتباطات خوبی با ایرانیان در گذشته داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، ضمن تاکید بر حفظ احترام یکدیگر، اظهار داشت: امیدواریم که ارتباط بیشتر میان اندیشمندان مسلمان و مسیحی که خود نشأت گرفته از حسّ احترام متقابل و توجه به اصل شناخت صحیح از ادیان الهی است، موجب شود که در سایه تلاش و کوشش هر روز در راستای توسعه کشورمان قدم برداریم.

وی ادامه داد: برای اینکه حوزه‌های علمیه ارتباطات خود را با سایر ادیان حفظ کند، قریب به ۳۰ رشته برای شناخت ادیان دیگر و گفتگویی ادیانی ایجاد شده است.

لازم به ذکر است، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل به همراه مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، پیام تبریک آیت الله اعرافی را به اسقف اعظم خلیفه‌گری آشوری، کلدانی و کاتولیک ارومیه ابلاغ کرد.

همچنین توماس میرم هم در پایان این دیدار ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از آیت الله علیرضا اعرافی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا