Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ایجاد ۳۸۰۰ شغل برای مددجویان لرستانی/ ۷۰۰ سری جهیزیه اهدا شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
لرستان

ایجاد ۳۸۰۰ شغل برای مددجویان لرستانی/ ۷۰۰ سری جهیزیه اهدا شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، جلال شیخ پور ظهر امروز در گردهمایی کارآفرینی و خدمت کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اظهار کرد: امروز ۷۰۰ سری جهیزیه با ارزش ریالی شش میلیارد تومان، ۲ هزار و  ۴۵۰ وسایل گرمایشی و ۲۷دستگاه وانت نیسان دوگانه سوز توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه کمیته امداد به توانمندی خانواده‌های تحت حمایت است ، افزود: این توانمندی  را در پنج محور برنامه‌ریزی  و نقشه راه را ترسیم کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد (ره) لرستان افزود: موضوع اول بانک اطلاعاتی برخط از نیازمندان بود که تاکنون ۷۱ درصد از اطلاعات در این بانک ثبت شده است.

شیخ پور گفت: یکصد هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، یعنی در واقع ۱۸/۷ درصد جامعه از خدمات کمیته امداد بهره‌‌مند هستند.

وی بیان کرد: پس از ثبت اطلاعات اولویت سنجی در مناطق را در دستور کار قرار داریم، مناطق کم برخوردار و محروم‌تر مانند ززو ماهرو و آقا بزرگ جزو اولویت‌های ما است.

وی افزود:  از ابتدای سال تاکنون ششصد فقره جهیزیه توزیع شده که ارزش ریالی آن با تخفیف ۶ میلیارد تومان اما در بازار هشت میلیارد و هشتصد میلیون تومان است،همچنین در تابستان ۱۹۰۰ دستگاه کولر در تابستان بین خانواده‌های تحت پوشش با اولویت مناطق گرمسیری انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: همچنین در دهه محرم و صفر  بالغ بر یک میلیون و دویست هزار پرس غذا بین خانواده‌ها توزیع شد، و در عید قربان نیز ۱۲۰۰ راس گوسفند توسط خیرین بین نیازمندان توزیع شد.

شیخ پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه محور دوم ما اشتغال است، عنوان کرد: استعداد سنجی، آموزش و مهارت، پرداخت تسهیلات، عرضه و فروش محصولات در دستور کار ما در حوزه اشتغال قرار دارد، ما در حوزه اشتغال به آموزش‌های نوین مانند خلبانی پهپاد روی آوردیم.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۸۰۰ شغل با پرداخت تسهیلات ایجاد و ۵۳۵ مورد کاریابی نیز داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های خانواده‌های تحت پوشش است، گفت: در فاز اول امسال ۳۵۰ واحد مسکونی تحویل و ۳۵۰ واحد نیز آماده تحویل است، همچنین ۵۰۰ واحد سپاه نیز آماده تحویل به خانواده‌ها است.

شیخ پور با تاکید بر موضوع خدمات فرهنگی در کمیته امداد استان گفت: شناسایی و پرورش نخبگان یکی از موضوعات مهمی است که ما پیگیری کرده‌ایم و تاکنون ۲۶۰ نخبه را شناسایی کرده‌ایم، همچنین ده نخبه مخترع نیز شناسایی شده است.

وی یکی دیگر از محورهای مهم در کمیته امداد را آموزش عنوان کرد و افزود: دین مداری، مهارت‌های زندگی، ترغیب به ورود اشتغال در این محور مد نظر ما است، شعار ما در لرستان این است اگر کار کردی بیشتر کمک می‌کنیم‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی  (ره) لرستان افزود: آخرین مرحله ما جذب مشارکت‌های مردمی است که با تلاش و پیگیری  سطح مشارکت های مردمی را افزایش داده‌ایم، به طوری که میانگین کمک به ایتام از طرف حامیان از ۳۷۰ هزار تومان به ششصد هزار تومان افزایش پیدا کرده است، نکته دیگر جمع‌‌آوری کمک های مردمی با استفاده از کدهای مختلف مانندQR است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا