اقتصادی

ایران به معدود کشورهای صاحب دانش سیستم‌های انتقال مواد پنوماتیکی محصولات پتروشیمی پیوست

ایران به معدود کشورهای صاحب دانش سیستم‌های انتقال مواد پنوماتیکی محصولات پتروشیمی پیوست

به گزارش روابط عمومی شرکت دانش بنیان راپکو، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی و هیئت همراه و همچنین علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و چند تن از معاونان او با حضور در غرفه شرکت راپکو از آخرین دستاوردهای این شرکت بازدید کرده و با مدیرعامل و دیگر مدیران این شرکت به گفتگو پرداختند.

شاه میرزایی ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های شرکت‌های داخلی در حوزه پتروشیمی، حمایت تمام قد شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تولیدات و شرکت‌های دانش بنیان داخلی را اعلام کرد.

علی عسکری نیز ضمن بررسی دقیق جزئیات فناوری کسب شده و حمایت همه جانبه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از شرکت‌های دانش بنیان و فن‌آور داخلی، ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از توان داخلی، برای مجموعه راپکو در پروژه‌های جاری این گروه آرزوی موفقیت کرد.

در این بازدیدها علی طباطبایی مدیرعامل شرکت راپکو حوزه فعالیت این شرکت دانش بنیان را شرح داد. وی با بیان اینکه این شرکت با ایجاد زیرساخت‌های فنی و مهندسی و با طراحی و ساخت Pilot Plant تخصصی سیستم PCS، ضمن کسب دانش فنی این حوزه، عملاً پس از ۴۰ سال توانست ایران را در این بسته مهم پتروشیمی خودکفا کرده و با بومی‌سازی این دانش از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

به گفته طباطبایی سیستم‌های انتقال مواد پنوماتیکی سال‌ها در انحصار شرکت‌های خارجی بوده که با تلاش‌های شبانه روزی متخصصین راپکو، ایران به معدود کشورهای صاحب دانش PCS بدل شده است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا