سلامت

ایران جزو ۶ کشور بزرگ در تولید واکسن کرونا است

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت برگزیده های ایران، حسینعلی شهریاری روز یکشنبه در همایش ملی «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» در سالن همایش های رازی افزود: تا پایان امسال شرکت های تولیدی داخلی توان تولید ۶۰ میلیون دز واکسن را دارند که از بسیاری از واکسن های خارجی اثر بخشی بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: باید به موقع برای پیش خرید واکسن های تولید داخل به این شرکت ها پول بدهیم تا واکسن را تولید کنند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن علیه کرونا در ۱۰۰ روز خدمت کار بزرگی است، اظهار داشت: باید تزریق واکسیناسیون را به صد درصد برسانیم  .

شهریاری ادامه داد: واکسیناسیون عمومی علیه کرونا کار بزرگی بود که در دولت سیزدهم رقم خورد و همه نهادها و مردم نقش اساسی در این خدمت ۱۰۰ روزه دارند.

وی با اشاره به سویه جدید آفریقایی گفت:  این سویه جدید کرونایی در آفریقای جنوبی شایع شده و مردم باید در کنار واکسیناسیون حتما شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند.

 رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اصلی در دولت قبل آن بود که در ستاد ملی مقابله با کرونا بسیاری از مسائل بدون نظر کارشناسی تصویب می شد و باعث شد در موج پنجم با مرگ و میر روزانه  بیش از ۷۰۰  نفر مواجه شویم.

شهریاری خاطرنشان کرد: به دلیل سو مدیریت رئیس جمهور دولت دوازدهم به قوه قضائیه دو مرتبه شکایت کردیم و امیدواریم به این شکایت رسیدگی کند.

به گفته وی، رهبر معظم انقلاب تنها شخصیتی است که پروتکل های بهداشتی را ۱۰۰ درصد رعایت می کند و این امر قابل ستودنی است.

به گزارش برگزیده های ایران، همایش «۱۰۰ روز توفیق خدمت، ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور تجلیل از دست اندرکاران این رخداد مهم و نمایش فعالیت و عملکرد نظام سلامت دولت سیزدهم در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا