اصفهان

ایران در مذاکرات به دنبال رفع کامل تحریم‌ها است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: در جامعه اسلامی نقش زن و پرستاری او بسیار موردتوجه قرار گرفته است و برعکس جوامع غربی که زن را یک موجود مصرفی نام‌گذاری کرده و استحکام خانواده را سست کردند، در جامعه اسلامی به زن ارزش و اهمیت بالایی داده‌ شده است.

وی افزود: در فرهنگ غرب زن تحقیرشده است، اما در فرهنگ اسلام مقام و منزلت زن بسیار موردتوجه قرارگرفته و زنان مسلمان نیز این را به‌خوبی ثابت کرده و ما دیدیم در بحث بیماری کرونا تمام زنان و مردان پرستار ما همچون حضرت زینب(س) با ایثار جان خود، جان بیماران را نجات دادند و شهیدانی را در راه سلامت با نام پرستاران در تاریخ ثبت کردیم.

یعقوبی در ادامه با اشاره به مذاکرات وین،گفت: طرف ایرانی با یک تیم کارشناسی در این مذاکرات شرکت کرده و در مذاکره به دنبال متن برجام و رفع تحریم و یک توافق دائمی است، اما آمریکا در این مذاکرات به دنبال حاشیه بردن مذاکرات و القاء شکست  مذاکرات را دارد که در نهایت ایران را مقصر بداند.

امام‌جمعه نطنز خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد با توافق موقت تمام امور را شرطی کند و به مردم القا کند که باید فقط به شرایط آمریکا تن بدهید، اما تیم مذاکره‌کننده ایرانی اجازه ندادند که آمریکا در این مذاکرات مدیریت کند، حتی تهدیدات رژیم غاصب صهیونیستی هم کارساز نشد و بیشتر نشانه سردرگمی آنان بود، آن‌ها در مذاکرات به دنبال گرفتن امتیاز هستند اما بدانند که کور خواندند و ما به دنبال مذاکره حقیقی برای رفع تحریم دائمی هستیم.

وی گفت: مسأله مهمی که این روزها مردم گرفتار آن شده‌اند مخارج هنگفت مراسم ترحیم در سطح شهرستان است، با اعلام وضعیت زرد و آبی کرونا مجدداً مراسم ترحیم در شهرستان رونق گرفته و این باعث خرج ده‌ها میلیونی برای صاحبان عزا می‌شود که گاهی در پرداخت این هزینه‌ها عاجز و ممکن است مردم به دردسر بیفتند.

یعقوبی گفت: از خیرین، بزرگان و معتمدین شهر درخواست می‌شود تدبیری اندیشیده تا این مراسم‌ها با کمترین هزینه برای صاحبان عزا برگزار و یک فرهنگ خوبی در مراسمات ترحیم شکل بگیرد.

کار جهادی مدیران ارشد نظام خودبه‌خود فرهنگ‌سازی و در لایه‌های میانی جریان خواهد یافت

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: امروز سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است، از منظر امام راحل منشأ همه گرفتاری‌های یک کشور از دانشگاه و حوزه‌های علمیه و منشأ همه سعادت مادی و معنوی از دانشگاه و حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: نقشه‌های بزرگ دشمن برای نفوذ در دانشگاه‌ها و تربیت جوان ما به یک تربیت‌هایی که برخلاف مصالح کشورشان است شکل گرفته، چون اگر دانشگاه فاسد بشود، یک کشور فاسد می‌شود، بالاترین هدفی که دشمن‌ رویش انگشت گذاشته دانشگاه است، برای این‌که آن‌ها خوب می‌دانند که اگر دانشگاه در خدمت آن‌ها باشد، همه کشور در خدمت آن‌ها است.

قاسمی اذعان کرد: دانشگاه  امور کشور را اداره می‌کند و دانشگاه نسل آینده و حاضر را تربیت می‌کند و اگر چنانچه دانشگاه در اختیار چپاول‌گرهای شرق و غرب باشد، کشور در اختیار آن‌ها است.

امام جمعه بادرود بیان کرد: شاید یکی از مهم‌ترین پرسش‌های این روزهای مردم در محافل مختلف این سؤال باشد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اوضاع اقتصاد چگونه خواهد شد، فرهنگ‌سازی برای کار جهادی و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر صحیح در مدیران و مسؤولین کشور می‌تواند نجات‌بخش باشد که تابه‌حال چندان به این موضوع توجه نشده بود.

وی گفت: مسؤولان باید بدانند برای تأمین منافع ملی به مسؤولیت برگزیده‌شده‌اند که خوشبختانه در مسؤولان کنونی دیده می‌شود، کار جهادی مدیران ارشد نظام خودبه‌خود فرهنگ‌سازی خواهد شد و در لایه‌های میانی جریان خواهد یافت.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ق/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا