کهگیلویه و بویراحمد

ایستادگی تنها راه مقابله با استکبار/ مذاکره با آمریکا بی‌فایده و زیان‌آور است/ برداشت غلط از سخنان یکی از مراجع در دیدار با رئیس مجلس

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، حجت‌الاسلام هادی صادقی در اجتماع مردم یاسوج به مناسبت ۱۳ آبان گفت: اولین رویدادی ۱۳ آبان سخنرانی حضرت امام در سال ۴۲ بود که باعث تبعید ایشان به ترکیه شد.  نطفه انقلاب  اسلامی از همین حادثه آغاز شد و شاخ آمریکا و رژیم پهلوی شکسته شد.

معاون قوه قضائیه عنوان کرد: رژیم پهلوی در سال ۵۷ تعداد زیادی از دانش‌آموزان را به خاک و خون کشید و به شهادت رساند، سال بعد هم دانشجویان رشد یافته مکتب امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و ابهت آمریکا را در هم شکستند.

وی به حادثه روز گذشته و اقدام غرورآفرین سپاه در مبارزه با دزدان آمریکایی در دریای عمان اشاره و عنوان کرد: دیروز در دریای عمان به دست غیور مردان این مملکت شاخ آمریکا شکسته و به دزدی آنها پاسخ داد شد و فرزندان انقلاب اجازه ندادند ذخایر مردم به یغما برود این عزیزان که از امام و رهبری درس گرفتند جانانه باید مقابل استکبار ایستادند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه نباید در برابر استکبار تسلیم و  خاضع شد، گفت: راه برخورد با مستکبران این است که محکم با آنها برخورد شود وقتی اینگونه شود سر جای خود می نشینند.همین حادثه دیروز و ایستادگی فرزندان انقلاب  باعث عقب‌نشینی امریکایی‌ها شد.

وی با بیان اینکه اگر دشمن به مرزها ما تعرض کنند باید با آنها مقابله کنیم، گفت:  تنها راه مقابله با دشمن ایستادگی است اگر ایستادگی نکنیم و عقب ‌نشینی کنیم دشمن جلوتر می‌آید.

وی بیان کرد: برخی‌ها می‌گویند بیایم مذاکره کنیم که مسائل حل شود فکر می‌کنند در مذاکرات فواید است گاهی هم این فواید را می‌شمارند. مقام معظم رهبری در مذاکره گذشته با وجود اینکه می‌گفتند به مذاکره خوش بین نیستند اما اجازه دادند و به طور کامل از دیپلمات حمایت کنند،  دیگر قوا را بسیج کردند که حمایت کنند.

وی ادامه داد: برجام ظاهرا به ثمر نشست اما آن مذاکره طولانی بعد از ۵ سال چه شد؟ انتظار داشتیم  تحریم‌ها برداشته شود اما برداشته که نشد بیشتر هم شد.

صادقی بیان کرد: یکی از فواید خیالی مذاکرات این بود که می‌گفتند مذاکره کنیم همه چیز خوب می‌شود اما نشد و سختی‌ها را مردم تحمل می کنند این نتیجه نگاه به بیرون است.

معاون فرهنگی قوه‌ قضاییه بیان کرد:  بعد از ۵ سال وضعیت اقتصادی مردم روز به روز بدتر شد تفکر لیبرال نگاه بیرون دارد و امروز همان تفکر تلاش می‌کند باب مذاکره به بیرون را باز کند.

مذاکره با آمریکا بی‌فایده و زیان‌آور است و ما را از خیلی چیزها بازمی‌دارد تنها خاصیت مذاکرات تجربه‌اندوزی بود.

وی بیان کرد: می‌گویند مذاکره با آمریکا اوضاع را  بهتر می‌‌کند اما تجربه برجام ثابت کرد که اوضاع خوب نمی‌شود. در مصر کجا اوضاع  بهتر شد خودم با برخی از مردم مصر ارتباط داشتم آنها گواهی می‌دادند که روز به روز اوضاع بدتر شده است.کسانی که با آمریکا ارتباط برقرار کردند منفعتی نبردند.

وی بیان کرد: کشورهایی که در آنجا آمریکا پایگاه نظامی ایجاد کرده استقلال نظامی، اقتصادی و سیاسی ندارند و کافی است آمریکا خارج شود ابهت ان کشور فرو می‌ریزد نمونه‌اش همین افغانستان.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات خیالی مذاکرات بهبود اوضاع اقتصادی و از بین رفتن جنگ است، افزود: به فرموده حضرت امام مسئله ما و آمریکا گرگ و میش است. گرگ حاضر نیست چیزی را با میش تقسیم کند.

معاون قوه قضائیه عنوان کرد:  یکی از ضررهای بزرگ مذاکرات این است که فکر می‌کنند چیزی گیرشان می‌آید در حالی که اینگونه نیست، ضرر دوم اینکه ابهت ما از بین می‌رود و اشکال دیگر اینکه دوستان انقلابی را مایوس می‌کنند.

صادقی با بیان اینکه یکسان نبودن مذاکرات ضرر دیگر مذاکره با آمریکا است، گفت: ضرر دیگر اینکه مذاکرات یکسان نیست فقط در خصوص موضوعاتی مذاکره صورت می‌گیرد که بابت آنها از ما امتیاز بگیرند موضوعاتی مانند موشک و نفوذ به کشور.

وی بیان کرد: موضوع دیگر حقوق بشر است آنها در مذاکرات حقوق بشر ما را زیر سوال می‌برند. هدف آنها از مذاکرات این است اصل ولایت فقیه از بین برده شود تا مملکت را به دست لیبرال‌ها بدهیم و آنها هم آزادی حیوانی را ترویج دهند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مواردی مانند حقوق بشر در آمریکا، فجایع در زندان‌های آمریکا و بی‌توجهی به حقوق سیاه‌پوستان مذاکره نمی‌کنند و تنها چیزی که باعث حمله به ما می‌شود را مورد مذاکره قرار می‌دهند، گفت: اشکال دیگر مذاکرات ایجاد توهم و سراب می‌کنند است یعنی مذاکره واقعی اتفاق نمی‌افتد و  دشمنی‌ها کمتر که نمی‌شود هیچ  بیشتر هم می‌شود.

صادقی با بیان اینکه با چه کسانی باید مذاکره کنیم، گفت: موضوع مذاکره باید برابر باشد،
دوم زمانی مذاکره کنیم که قوی باشیم هرگاه در موضع ضعف بودیم ضرر کردیم و رسیدم به گرگ ‌و میش در حالی که مذاکره باید مذاکره گرگ و شیر باشد.

وی به حواشی ایجاد شده دیدار رئیس مجلس و یکی از مراجع تقلید اشاره و عنوان کرد: این مرجع تقلید توصیه کرده که با تمام کشورها با عزت و اقتدار و عقلانیت و تعامل سازنده  و رعایت حقوق ملت رابطه داشته باشیم و منافع کشور در ارتباط با جهان حفظ شود اما عده‌ای آمدند و نوشتند که این مرجع تقلید طرفدار مذاکره در موضع ضعف است بد برداشت کردند و بد نوشتند و هوچی‌گری و برداشت غلط صورت گرفت و برخی‌ها بد اهانت‌ کردند که خدا آنها را به راه راست هدایت کند

صادقی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم مراجع ما خدشه دار شدند از طرفی هم لیبرال‌ها نباید این مرجع تقلید را به نفع خود مصادره کنند.

انتهای پیام/ ۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا