آذربایجان غربی

ایستگاه باری در راه‌آهن ارومیه درحال احداث است

ایستگاه باری در راه‌آهن ارومیه درحال احداث است

به گزارش برگزیده های ایران آذربایجان‌غربی، محسن حمزه‌لو در بازدید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و استاندار آذربایجان‌غربی از ایستگاه راه‌آهن ارومیه، گفت: در ایستگاه راه‌آهن نقده نیز بخش ایستگاه باری آماده ریل گذاری برای بهره‌برداری است.

وی از تخصیص ۴۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن این استان، تاکید کرد: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل‌ونقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن مرحله نخست جذب اعتبار را داشتیم و جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد.

وی افزود: تاکنون برای بهره‌برداری و ارائه خدمات در ایستگاه‌های راه‌آهن آذربایجان‌غربی ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و باید از این سرمایه استفاده بهینه صورت گیرد.

گفتنی است ️احداث سکوی بارگیری و انبار کالا جهت تردد قطارهای باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در حال اجراست. در گام‌های بعدی، اجرای خطوط آنتنی دسترسی به مراکز بارِ کشاورزی، صنعتی و تولیدات پتروشیمی در منطقه به‌نحوی که حمل‌ونقل ریلی بتواند جایگزین ارزان‌تر، ایمن‌تر و راحت‌تر حمل‌ونقل جاده‌ای شود پیگیری می‌شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا