ایلام

ایلام هم با کمبود سرم مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، این روزها کرونا در حال تاخت و تاز است و موجب نگرانی برای مردم شده؛ نگرانی که باعث شده حضور مردم به داروخانه‌ها برای دارو در حال افزایش باشد.

در استان ایلام کمبود برخی از اقلام دارویی در سطح داروخانه‌های استان دیده شده؛ مردم به سبب بیماریشان بیشتر به داروخانه‌ها مراجعه کنند. 

 برخی از مردم در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند که با مراجعه به برخی داروخانه‌ها برای تهیه سرم با کمبود این قلم روبه رو شده‌اند؛ بیماری که نیاز به این دارو دارد چگونه باید آن را تهیه کند؟ چرا در این شرایط سخت کرونایی باید با کمبود دارو و مواد بهداشتی روبرو شدیم؟ امیدوارم مسوولین این مشکل را هر چه زودتر برطرف کنند.

در توزیع سرم محدودیت وجود دارد

 شاهماری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: الان در کل کشور با توجه به شرایط حساس، کمبود سرم وجود دارد و به همین سبب در توزیع آن نیز محدودیت داریم.

وی افزود: در استان ایلام با توجه به لیستی که از داروخانه‌ها در اختیار داریم تا الان کمبودی سرمی گزارش داده نشده است؛ به طور روزانه لیست تمام بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها را چک می‌کنیم که سرم آنها تامین است.

شاهماری ادامه داد: داروخانه‌ مراکز جامع سلامت هستند؛ آنها به طور کامل تامین می‌شوند و در این شرایط هیچ مشکلی ندارند.

وی افزود: تا الان در این شرایط کمبود سرم در کشور وضعیت سرم در استان ایلام در شرایط ایده‌آل قرار دارد؛ الان در همه داروخانه‌ها سرم موجود است و شاید یک نفر تعداد بالایی سرم بخواهد که قطعا باید به بیمارستان‌ها مراجعه کند با آن تعداد که مشکل بیماران حل شود موجودی داریم.

معاون غذا و دارو استان ایلام گفت: اگر بیماری در داروخانه‌ها با کمبود سرم مواجه شد با مستندات با سازمان غذا و دارو یا دانشگاه علوم پزشکی تماس حاصل نماید تا ما بتوانیم این افراد را راهنمایی کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص سرنگ برای تزریق واکسن کرونا ما در این مورد هیچ مشکل و کمبودی نداریم و در صورت کمبود هر نوع اقلام دارویی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اعلام نیاز می‌کند و سازمان غذا و دارو بلافاصله آن را تهیه و کمبود را رفع می‌کند.

وی افزود: برای سرنگ واکسیناسیون در انبار به مقدار کافی دپو صورت گرفته است؛ روز گذشته نزدیک به ۵ هزار واکسن کرونا مردم دریافت کرده‌اند و اگر کمبودی برای سرنگ وجود داشته باشد قطعا متوجه این موضوع می‌شدیم. 

در تماس پی‌درپی با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به ویژه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هیچ کدام پاسخگو در این زمینه نبودند. 

 قابل توجه مسوولان استان و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام علی‌رغم توجهات به حوزه بهداشت دیده شده که اقلام داروی به ویژه سرم در داروخانه‌ها با کمبود روبه‌رو شده که این به هیچ وجه قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا