اجتماعی

اینفوگرافیک/ پوشش هزینه‌های درمان ناباروری به چه صورت است؟

اینفوگرافیک/ پوشش هزینه‌های درمان ناباروری به چه صورت است؟

به گزارش برگزیده، هزینه‌های درمان ناباروری مطابق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط سازمان تأمین‌اجتماعی قابل پرداخت است و طبق آمار تا پائیز سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بیماران بیمه‌شده پرداخت و بیش از ۱۵ هزار پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ مرکز درمان ناباوری در کشور وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها دولتی و مطابق قانون طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

چگونه هزینه‌های درمان ناباروری را از تأمین اجتماعی دریافت کنیم؟

زوجین ناباروری که به مراکز طرف قرارداد مراجعه می‌کنند در این مراکز خدمت خود را می‌توانند دریافت کنند و پرونده‌ای که در آنجا تشکیل می‌شود عملاً از طریق مراکز طرف قرارداد برای سازمان تأمین‌اجتماعی ارسال می‌شود.

اگر زوجین نابارور برای امر درمان ناباروری به مراکز درمان خصوصی و غیر طرف قرارداد مراجعه کنند با دارا بودن شرایط سنی برای دریافت هزینه‌های درمان ناباروری می‌توانند با مراجعه به اسناد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی اقدام به تشکیل پرونده کنند.

پس از آنکه بیماران به اسناد پزشکی سازمان بیمه سلامت مراجعه کردند می‌توانند مدارک خود را به کارگزاری‌های این سازمان تحویل دهند تا در اسرع وقت، پرونده در اداره خسارت متفرقه بررسی و هزینه‌های این درمان برای آن‌ها واریز شود.

در مراکز ناباروری طرف قرارداد حدود ۹۰ درصد از هزینه‌های ناباروری پرداخت و در مراکز غیر طرف قرارداد و خصوصی نیز براساس تعرفه عمومی غیر دولتی محاسبه خواهد شد که حدوداً بین ۵۰ تا ۶۰ درصد تعرفه خصوصی را پوشش می‌دهد.

اینفوگرافیک/ پوشش هزینه‌های درمان ناباروری به چه صورت است؟

بیشتر بخوانید:

متولدین چهار ماه اول امسال بیشتر دختر بودند یا پسر؟

این رژیم‌غذایی موجب بهبود قدرت باروری زنان می‌شود

زوجی که سه بیماری ژنتیکی داشتند با این روش فرزند سالم به‌دنیا آوردند

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا