Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
این خبر را بخوانید تا مطمئن شوید که باید افسردگی را درمان کنید - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

این خبر را بخوانید تا مطمئن شوید که باید افسردگی را درمان کنید

این خبر را بخوانید تا مطمئن شوید که باید افسردگی را درمان کنید

الهه جعفرزاده: مطالعه‌ای که اخیراً در مجله Neurology منتشر شد، نشان می‌دهد که حدود ۱۸ درصد از افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند، سطوحی از افسردگی را در طول زندگی داشته‌اند.

طبق گفته محققان، سکته مغزی در افرادی با علائم افسردگی (در مقایسه با افرادی که این علائم را نداشتند)، به طور کلی ۴۶ درصد بیشتر است.

دکتر رابرت مورفی، نویسنده این مطالعه، می‌گوید: «افسردگی طیف وسیعی از افراد در سراسر جهان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند عوارض گوناگونی در زندگی افراد داشته باشد. عواملی از جمله بررسی علائم افسردگی در شرکت‌کنندگان و مصرف یا عدم مصرف داروهای ضد افسردگی توسط آنها، تصویر گسترده‌ای از افسردگی و ارتباط آن با خطر سکته مغزی را ارائه می‌دهد. نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که علائم افسردگی با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است و این خطر در گروه‌های سنی مختلف و در سراسر جهان مشابه است.»

این خبر را بخوانید تا مطمئن شوید که باید افسردگی را درمان کنید

محققان برای این مطالعه، از داده‌های بیش از ۲۶۰۰۰ بزرگسال از ۳۲ کشور در سراسر اروپا، آسیا، شمال و جنوب آمریکا، خاورمیانه و آفریقا استفاده کردند. حدود ۱۳۰۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در بازه‌های زمانی مختلف دچار سکته شده بودند که طبق اطلاعات گردآوری‌شده در این پژوهش، همگی دارای علائم افسردگی بودند و از این اختلال رنج می‌بردند.

محققان دریافتند افرادی که پنج علامت (یا بیشتر) از افسردگی را داشته باشند، ۵۴ درصد بیشتر از افرادی که هیچ علائمی ندارند، در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. افرادی که سه تا چهار علامت از افسردگی را دارا باشند، ۵۸ درصد و کسانی که یک یا دو علائم داشته باشند، ۳۵ درصد بیشتر از افرادی که افسردگی ندارند، در معرض خطر سکته مغزی هستند.

مورفی می‌گوید: طبق مطالعه صورت‌گرفته، افسردگی افزون بر اینکه سلامت کلی روان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، قادر است خطر سکته مغزی را نیز افزایش ‌دهد. مهم است که پزشکان به منظور پیشگیری از بروز سکته مغزی در بیماران، ابعاد مختلف سلامت روان در افراد را موردتوجه قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب درباره عوارض سکته مغزی

نتایج جالب یک تحقیق؛ برای مبارزه با افسردگی بخوابید!

منبع: upi

۴۷۲۳۲

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا