علمی و فناوری

این شما و این اولین تصویر از خانواده آیفون ۱۵/ عکس

این شما و این اولین تصویر از خانواده آیفون ۱۵/ عکس

افراد بسیاری در حال حاضر در انتظار درز نخستین اطلاعات رسمی در خصوص نسل بعدی گوشی‌های اپل، سری iPhone ۱۵، هستند. علیرغم این که تا زمان رونمایی رسمی از این محصولات زمان زیادی باقی مانده است، اطلاعات غیررسمی فراوانی از این گوشی‌ها تا به امروز منتشر شده‌اند.‌

به‌تازگی اطلاعاتی جدید از این سری پرچمداران منتشر شده‌اند که برخی از مشخصات طراحی و قابلیت‌های آن‌ها را به تصویر می‌کشند.

اطلاعات جدید به نقل از پایگاه ژاپنی Mac Otakara منتشر شده‌اند که یکی از پایگاه‌های مهم اخبار محصولات اپل در کشور ژاپن به شمار می‌رود.

با وجود این که به هیچ عنوان نمی‌توان با قاطعیت در خصوص این اخبار اظهار نظر کرد، اما این جزئیات کاملا باورپذیر به نظر می‌رسند. اطلاعات مورد بحث، ضمن نمایش تصاویری سه بعدی از نسل بعدی آیفون های اپل، برخی مشخصات طراحی آن را نیز افشا می‌کنند.

اولین تصویر و اطلاعات از آیفون ۱۵

تصاویر جدید منتشرشده از iPhone ۱۵ از حاشیه‌های خمیده‌تر و گوشه‌های انحنادارتر این گوشی ها در مقایسه با نسل قبل حکایت دارند.

علاوه بر این، تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ به داینامیک آیلند و درگاه USB-C مجهز خواهند بود. این به آن معناست که کاربران می‌توانند انتظار شارژ سریع‌تر و اتصال بهتر را از نسل جدید آیفون‌ها داشته باشند.

همچنین یکی دیگر از نکات مهمی که در این تصاویر جدید iPhone ۱۵ قابل مشاهده است، طراحی جدید کلیدهای کم و زیاد کردن صدا در مدل‌های گرانقیمت‌تر این گوشی است.‌ این مدل‌ها به‌جای دو کلید فیزیکی از یک کلید خازنی استفاده می‌کنند که ویژگی جدیدی برای آیفون ها به شمار می‌رود.

تصویر آیفون 15

بعلاوه، اعضای مختلف خانواده آیفون ۱۵ احتمالا حدود یک میلیمتر کشیده‌تر از نسل قبلی خود خواهند بود. به این ترتیب، قاب‌های آیفون ۱۴ با نسل جدید سازگار نخواهند بود.‌ البته حتی در صورتی که ابعاد سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ با هم برابر باشد هم چینش متفاوت کلیدها و ماژول دوربین باعث عدم تطابق کیس‌ها و قاب‌های این دو گوشی با یکدیگر خواهد شد.

در این خصوص همچنین باید توجه کرد که برخی شایعات دیگر پیرامون آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا حاکی از عرضه کیس‌هایی منحصربفرد و جذاب برای این گوشی‌ها هستند که تا به امروز نمونه آن‌ها رویت نشده است.‌

در کنار این تغییرات، بهبود ماژول دوربین و کیفیت عکس و فیلمبرداری، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کاربران از آیفون ۱۵ به شمار می‌رود. بنابراین باید منتظر ماند و دید کوپرتینویی‌ها برای دوربین پرچمداران سال ۲۰۲۳ خود چه تدبیری اندیشیده‌اند.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا