علمی و فناوری

این مارها رکوردها را جابه‌جا کردند؛ قطر این مار از یک متر بیشتر است!/ عکس

این مارها رکوردها را جابه‌جا کردند؛ قطر این مار از یک متر بیشتر است!/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، بزرگترین مارهای جهان متعلق به خانواده پیتون و بوآ هستند. اینکه کدام خانواده بیشترین تعداد را دارد بستگی به این دارد که آیا شما این خزندگان را بر اساس وزن یا طول اندازه گیری می کنید. در حالی که مارهای انسان خوار بسیار نادر هستند (اگرچه مشخص شده است که این اتفاق می افتد)، گونه های واقعاً عظیمی در سیاره ما می لغزند.

طولانی ترین مار دنیا کدام است؟

رکوردداران دنیای مارها | شاه مار کبری 5.7 متری و یا آناکوندای سبز 227 کیلوگرمی

مار پیتون مشبک (Malayopython reticulatus) طولانی ترین مار در جهان است که به طور معمول طول آن به بیش از ۶.۲۵ متر می رسد.

طولانی ترین مار پیتون مشبکی که تا به حال ثبت شده است در سال ۱۹۱۲ پیدا شد و با طول خیره کننده ۱۰ متر اندازه گیری شد، این مار بیش از نیمی از طول یک مسیر بولینگ است و حتی بلندتر از یک زرافه است.

پیتون های مشبک در جنوب شرقی آسیا زندگی می کنند و در حالی که آنها معمولاً در جنگل های بارانی، جنگل ها و علفزارها یافت می شوند، به نظر می رسد اولویت زیستگاه آنها به مکان آنها بستگی دارد. در میانمار، این مارهای غیر سمی فقط در جنگل‌های بکر یافت شده‌اند، در حالی که در سنگاپور، اندونزی و بورنئو مالزی نیز در فاضلاب‌ها ثبت شده‌اند.

رکوردداران دنیای مارها | شاه مار کبری 5.7 متری و یا آناکوندای سبز 227 کیلوگرمی

طولانی ترین و سنگین ترین ماری که تا به حال در اسارت نگهداری شده است، یک مار پیتون مشبک ماده به نام مدوسا بود. مدوسا که در ایالات متحده پرورش یافت به طول ۷.۶۷ متر و وزن ۱۵۸.۸ کیلوگرم رسید.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا