علمی و فناوری

این کراس‌اور چینی نهایتا ۲ میلیاردی، به ایران می‌آید؟/ عکس

این کراس‌اور چینی نهایتا ۲ میلیاردی، به ایران می‌آید؟/ عکس

ستاره اقبال شرکت گک ترامپچی در کشور ایران، بسیار کم فروغ بود. هرچند که شرکت وارد کننده خودروهای گک ترامپچی به ایران یعنی الماس داران (شرکت وارد کننده میتسوبیشی به ایران در سال‌های نه چندان دور)، اعتبار مناسبی داشت اما هیچ وقت موفق نشد تا خودروهای گک ترامپچی را در دل مردم ایران جای دهد. این داستان به ۷ سال گذشته بازمی‌گردد و از آن‌ سال‌ها تا به امروز، خیلی چیزها فرق کرده! حالا گک ترامپچی جی اس ۳ اینجاست تا یکبار دیگر، شانس خود را برای رسیدن به ایران امتحان کند. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، امکانات، آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی گک ترامپچی GS3 آشنا می‌شویم و نهایتا به احتمال واردات آن به ایران و قیمت احتمالی این کراس اور در ایران می‌پردازیم. در ویدیو زیر، تریم‌های اسپرت و استاندارد گک ترامپچی جی اس ۳ مدل ۲۰۲۳ را خواهید دید که هر دو مدل می‌توانند به ایران وارد شوند.

معرفی کراس اور گک ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳

کراس اور ترامپچی GS3 از نظر اندازه، یک سر و گردن کوچکتر از ترامپچی GS5 و ترامپچی امکو است (GS5 مدل ۲۰۱۵ به ایران وارد شده). سر دنده کریستالی، اگزوز دو کاناله‌ای که به سبک هیوندای ولستر در وسط سپر قرار گرفته و موتور ۱.۵ لیتر توربو شارژ ۱۷۷ اسب بخاری، جذاب‌ترین ویژگی‌های این کراس اوور چینی هستند که در ادامه با تمام آن‌ها آشنا خواهیم شد.

طراحی ظاهری و ابعاد گک GS3 جدید

ترامپچی GS3 مدل 2023

چهره این خودرو سرشار از جزئیات ریز و درشتی است که برای پرداختن به تمام آن‌ها، واقعا به یک مطلب جداگانه نیاز است! طرح سه بعدی در جلو پنجره و لیپ برجسته‌ی سپر به همراه چراغ‌های خشن، چهره‌ی این خودرو را حسابی درشت کرده‌اند و این طراحی دقیقا همان چیزی است که به سلیقه ما ایرانی‌ها می‌خورد.

ترامپچی GS3 مدل 2023

نمای کناری میزبان رینگ‌های ۱۸ اینچی با طرح ۵ پره است که در نسخه اسپرت، به رینگ‌های متفاوت و خاص‌تری تبدیل می‌شوند. فرو رفتگی و برجستگی‌های سپر به درب‌ها هم گسترش پیدا کرده اما مهم‌ترین نکته‌ای که در این قسمت به چشم می‌آید، حضور دستگیره‌های درب پاپ اوت است. این نوع از دستگیره‌ها در بازار ایران، فعلا مختص چانگان یونی تی است.

کراس اورTrumpchi GS3 جدید چینی

نمای عقبی هم مغز شما را منفجر می‌کند. اگزوزهای دو کاناله در ترامپچی GS3 دقیقا در وسط سپر قرار دارند و این مورد در خودروهای چینی در بازار ایران، واقعا بی همتا است. اسپویلر سقفی دو تکه و چراغ خطر سوم و دیفیوزر اسپرت هم در این قسمت به چشم می‌آیند.

در انتهای این بخش به سراغ ابعاد گک ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳ می‌رویم که شامل ۴۴۱۰ میلی متر طول، ۱۸۵۰ میلی متر عرض و ۱۶۰۰ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به ۲۶۵۰ میلی متر می‌رسد. اندازه ترامپچی GS3 هرچند که کمی از چانگان UNI-T کوچک‌تر است اما در برابر فونیکس FX کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

طراحی کابین و داشبورد ترامپچی GS3

کراس اورTrumpchi GS3 جدید چینی

ترامپچی GS3 مدل 2023

ترامپچی GS3 مدل 2023

فاکتور اسپرت بودن به اتاق و داشبورد ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳ هم سرایت کرده است. زاویه داشبورد به سبک خودروهای اسپرت اروپایی، کاملا به سمت راننده متمایل شده اما در کمال تعجب، از فرمان D کات هیچ خبری نیست اما هنوز می‌توانید دکمه‌های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی را بر روی فرمان پیدا کنید.

ترامپچی GS3 مدل 2023

سر دنده کریستالی در کابین کراس اور ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳

کنسول وسطی هم به جز اهرم دنده‌ی کریستالی و دکمه اتوهلد، میزبان دکمه‌های گرمکن صندلی، دو جالیوانی و شارژر وایرلس ۵۰ واتی است و اگر کمی دقت کنید، سیستم نورپردازی کابین را هم خواهید دید.

ترامپچی GS3 مدل 2023

کراس اورTrumpchi GS3 جدید چینی

از تریم مشکی و آبی در اتاق ترامپچی GS3 که بگذریم، به دو نمایشگر دیجیتال می‌رسیم که ۱۲.۳ اینچی هستند و سعی دارند تا با تقلب، حس نمایشگر دوال اسکرین را به شما القا کنند اما کاملا از یکدیگر جدا هستند.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی و آپشن‌ های ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳

کراس اورTrumpchi GS3 جدید چینی

در زیر کاپوت ترامپچی GS3 می‌توانید پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ ۱.۵ لیتری را پیدا کنید که در بهترین روز خود می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه یا CVT ، راهی چرخ‌های جلویی کند. فونیکس FX اکسلنت نسبت به این پیشرانه کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و فقط ۱۵۶ اسب بخار می‌دهد اما فونیکس اف ایکس پریمیوم با ۲۰۰ اسب بخار، ترامپچی GS3 را می‌زند! چانگان UNI-T جدید هم تفاوت زیادی با کراس اور جدید گک ترامپچی ندارد و ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

به لطف گیربکس DCT و موتور توربو شارژ، کراس اوور ترامپچی GS3 می‌تواند در عرض ۷.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مصرف سوخت آن هم در هر ۱۰۰ کیلومتر، فقط ۶.۸ لیتر است (در حالت ترکیبی). در ادامه به لیست آپشن ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی در ترامپچی GS3 می‌رسیم که تمام موارد این لیست می‌توانند در نسخه وارداتی به ایران هم حضور داشته باشند:

  • صندلی‌های برقی با گرمکن در ردیف جلو
  • ۶ ایربگ
  • سنسور نور و باران
  • نورپردازی کابین
  • نمایشگر مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی
  • شارژر وایرلس ۵۰ واتی و پورت شارژ USB C
  • تریم چرم مشکی و آبی
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله
  • دریچه‌های تهویه هوا برای سرنشینان عقب
  • سیستم پایش باد لاستیک‌ها
  • کروز کنترل اتوماتیک
  • سیستم ترمز اتوماتیک و توزیع نیروی ترمز به همراه ABS
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • دستیار جلوگیری از تصادف و هشدار برخورد از جلو و عقب
  • تابلو خوان هوشمند
  • سیستم پایداری کنترل الکترونیکی
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی به همراه اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • اهرم دنده کریستالی
  • آینه‌های جانبی برقی
  • سانروف برقی
  • رادار نقطه کور
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک

قیمت و احتمال واردات گک ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳ به ایران

کراس اورTrumpchi GS3 جدید چینی

در حال حاضر فروش این خودرو در کشور چین با قیمت بین ۱۲.۸ تا ۱۶.۳ هزار دلار آغاز شده است و برای واردات به ایران (حداقل از نظر قیمتی) هیچ مشکلی ندارد. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان گفت که قیمت کراس اور گک ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳ در ایران، چیزی بین ۱.۵ تا ۱.۹ میلیارد تومان خواهد بود. کراس اور ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳ در صورت واردات به ایران، می‌تواند به یکی از رقبای سرسخت چانگان یونی تی مدل ۲۰۲۱، لاماری ایما و فونیکس اف ایکس تبدیل شود. در حال حاضر هیچ شرکتی مسئولیت واردات ترامپچی GS3 مدل ۲۰۲۳ به ایران را نپذیرفته است اما به شدت امیدواریم که این کراس اور جذاب چینی به زودی راهی خیابان‌های کشور شود.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا